Reklamy kontrowersyjne i ich wpływ na podejmowanie decyzji nabywczych przez konsumentów

Main Article Content


Abstrakt
Nasycenie rynku, które towarzyszy dzisiejszym czasom, oraz wzmożona konkurencja, sprawiły iż twórcy przekazów reklamowych borykają się z coraz to większymi trudnościami dotarcia do odbiorcy. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi jest zastosowanie w reklamie takich motywów, treści, które wzbudzą kontrowersje związane z formą danego przekazu. Są to reklamy zawierające elementy przemocy, odważnej erotyki, odnoszące się do symboli religijnych oraz kwestii wiary. To elementy, wobec których trudno pozostać obojętnym. W opracowaniu opisane zostały zarówno motywy prowadzenia takich działań reklamowych, oraz to w jaki sposób oddziaływają one na odbiorcę

Article Details

Jak cytować
Grębowiec, M. (2010). Reklamy kontrowersyjne i ich wpływ na podejmowanie decyzji nabywczych przez konsumentów. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 444–455. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.38
Bibliografia

A. Węglarz, Pan Kowalski i reklama kontrowersyjna. Brief, nr. 10(61), 2004, s.54.

A.E. Kubiak, New Age - zjawisko kultury nowoczesnej. Kraków 1995, s. 312.

D. Bernstein, Billboard - reklama otwartej przestrzeni. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 23.

D. Doliński, Psychologia reklamy. Wydawnictwo Aida, Wrocław, 1998.

E.Bromska, Pociąg do agresji w reklamie. "Marketing przy kawie", nr 84, 2005.

Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2001.

J.Szlak, Moc szczerych intencji. "Marketing przy kawie ", nr 155, 2007.

J.W. Wiktor, Promocja. System komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2001, s. 79-80.

M. Bednarko, P. Stempniak, Telewizja uwolniona. Marketing w praktyce, nr. 6, 2006, s. 59. (Crossref)

M. Gembarowski, Nowoczesne formy reklamy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2007, s. 54.

M. Grabowska, Wywiad w badaniach zjawisk trudnych. Warszawa 1989, s.141-136.

M. Holbrook, R. Westwood, The role of emotion in advertising revisited: Testing a typology of emotional responses. Lexington Books, 1989.

M. Pinto, S. Priest, Guilt appeals in advertising. An exploratory study. Psychological Reports, 1991. (Crossref)

Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 546.

R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka, Marketing-jak to się robi. Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1992.

R. Nowacki, Reklama. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s. 237.

R. Walczak, Prawne aspekty reklamy w ustawodawstwie polskim, europejskim i międzynarodowym. Orzecznictwo. Wydawnictwo Luris, Warszawa - Poznań, 2001.

W. Budzyńki, Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2005.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.