Contoversjonal advertisements and their influence undertalking by consumers purchaser’s decisions

Main Article Content


Abstract
The special saturation the market, which accompanies the todays times, as well as the intensive competition, they caused that the creators of advertising money transfers struggle from more and more this the larger difficulties of attainment of to recepient. Use is with ways one on attracting attention in advertisement such motives of, content, which the connected with form of given money transfer controversies will arouse. They are then the advertisement the including elements of violence, brave erotica, treating to religious symbols the as well as matter of belief. Then elements in the face which stay indifferent hard. They in study were described both motives of leadership of such advertising workings, as well as this how the oddziaływają they on recepient.

Article Details

How to Cite
Grębowiec, M. (2010). Contoversjonal advertisements and their influence undertalking by consumers purchaser’s decisions. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 444–455. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.38
References

A. Węglarz, Pan Kowalski i reklama kontrowersyjna. Brief, nr. 10(61), 2004, s.54.

A.E. Kubiak, New Age - zjawisko kultury nowoczesnej. Kraków 1995, s. 312.

D. Bernstein, Billboard - reklama otwartej przestrzeni. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 23.

D. Doliński, Psychologia reklamy. Wydawnictwo Aida, Wrocław, 1998.

E.Bromska, Pociąg do agresji w reklamie. "Marketing przy kawie", nr 84, 2005.

Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2001.

J.Szlak, Moc szczerych intencji. "Marketing przy kawie ", nr 155, 2007.

J.W. Wiktor, Promocja. System komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2001, s. 79-80.

M. Bednarko, P. Stempniak, Telewizja uwolniona. Marketing w praktyce, nr. 6, 2006, s. 59. (Crossref)

M. Gembarowski, Nowoczesne formy reklamy. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2007, s. 54.

M. Grabowska, Wywiad w badaniach zjawisk trudnych. Warszawa 1989, s.141-136.

M. Holbrook, R. Westwood, The role of emotion in advertising revisited: Testing a typology of emotional responses. Lexington Books, 1989.

M. Pinto, S. Priest, Guilt appeals in advertising. An exploratory study. Psychological Reports, 1991. (Crossref)

Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 546.

R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka, Marketing-jak to się robi. Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1992.

R. Nowacki, Reklama. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005, s. 237.

R. Walczak, Prawne aspekty reklamy w ustawodawstwie polskim, europejskim i międzynarodowym. Orzecznictwo. Wydawnictwo Luris, Warszawa - Poznań, 2001.

W. Budzyńki, Reklama. Techniki skutecznej perswazji. Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2005.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.