Strategie marketingowe i innowacje w praktyce sieci detalicznej

Main Article Content

Jakub Berčík
Jana Gálová
Elena Horska

Abstrakt

Opracowanie omawia zastosowanie różnych narzędzi marketingowych oraz strategii terytorialnych w działalności detalicznej, niezależnie od zasobów finansowych. Kluczowy marketing detaliczny obejmuje szeroki zakres działań, takich jak rozwój firmy, alokacja kapitału oraz dostosowanie się do warunków rynkowych. Ze względu na łatwość kopiowania udanych firm detalicznych, ciągła innowacja jest niezbędna w konkurencyjnej walce o klientów. Na rynku krajowym zdominowanym przez silnych międzynarodowych konkurentów, sojusze takie jak COOP Jednota Slovakia są kluczowe dla terminowego i adaptacyjnego marketingu.


Za pomocą kierowanego dialogu i urządzenia laserowego do pomiaru odległości zidentyfikowano braki we wdrażaniu zunifikowanych strategii marketingowych. Zebrano również dane do obliczeń wskaźników lokalizacyjnych dla różnych formatów sprzedaży. Artykuł ocenia dostosowanie marketingu detalicznego do warunków regionalnych oraz analizuje strategiczne wdrożenie i innowacje różnych typów sklepów. W zakończeniu przedstawiono sugestie dotyczące poprawy marketingu detalicznego, innowacji oraz strategii pozycjonowania, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży i efektywności w spółdzielni konsumenckiej COOP Jednota Brezno.

Article Details

Jak cytować
Berčík, J., Gálová, J., & Horska, E. (2013). Strategie marketingowe i innowacje w praktyce sieci detalicznej. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 289–303. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.82
Bibliografia

BÁRTA, V. - PATÍK, L. - POSTLER, M. 2009. Retailingový marketing. Praha Cover Design, 326 p.

BOWDEN, R. 2008. Trade. Global Village Series. Evans Brothers, 48 p.

BROWN, L. O. 2008. Market research and Analysis. Wildside Press, 504 p.

CIMLER, P. - ZADRAŽILOVÁ, D. et al. 2007. Retail management. Praha: Management press, 312 p.

CLEMENTE, M. N. 2004. Slovník marketingu. Brno: Computer Press, 378 p.

DUNNE, P. M. - LUSCH, R. F. - CARVER, J. R. 2011. Retailing. 7th ed. South- Western Cengage, 612 p.

FAUJDAR, A. - CHOUDHARY, B. K. 2008. SAP® Sales And Distribution Certification Guide. Tata McGraw-Hill Education, 171 p.

GUPTA, C. B. 2007. Business Studies. 6th ed. Tata McGraw-Hill Education, 436 p.

GUPTA, S. - RANDHAWA, G. 2008. Retail Management. Atlantic Publishers & Dist., India: Delhi, 470 p.

HALEPETE, J. 2011. Retailing in Emerging Markets. New York: Fairchild, 418 p.

HORSKÁ, E. 2010. Retailingový marketing. In HORSKÁ, E. - NAGYOVÁ, Ľ. - ROVNÝ, P. et al. Merchandising a event marketing pre produkty poľnohospodárstva. Nitra: SPU, 329 p.

KLEINOVÁ, K. - ÜRGEOVÁ, J. 2011. Country image and branding of Slovakia. In Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie - Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Nr 5/54/2011. p. 50-59. (Crossref)

MAGAL, S. R. - WORD, J. 2011. Integrated Business Processes with ERP Systems. John Wiley, 358 p.

MAHESHWARI, R. P. 1997. Principles of Business Studies Vol. I. New Delhi: Pitambar Publishing, 448 p.

NAGYOVÁ, Ľ. et al. 2012. Súčasnosť a východiská predaja agropotravinárskych produktov v maloobchodných reťazcoch SR. Nitra: SPU, 86 p.

NEWMAN, A. J. - CULLEN, P. 2002. Retailing: Environment & Operations. South-Western Cengage Learning, 496 p.

OGENYI, O. 2006. Retail Marketing. Pearson Education, 448 p.

PRADHAN, S. 2009. Retailing Management: Text & Cases. 3rd ed. Tata McGraw-Hill Education, 613 p.

SIVAKUMAR, A. 2009. Retail Marketing. Excel Books India New Delhi, 226 p.

SORENSEN, H. 2009. Inside the Mind of the Shopper: The Science of Retailing. 10th ed. Pearson Prentice Hall, 256 p.

SULLIVAN, M. - ADCOCK, D. 2002. Retail Marketing. Thomson Learning, 350 p.

TALLOO, T. J. 2007. Business Organisation and Management. Tata McGraw-Hill Education, 499 p.

VIESTOVÁ, K. 2008. Teória obchodu. Bratislava: Ekonóm, 237 p.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.