Internal marketing in the management of self-governmental territorial entities

Main Article Content


Abstract
This article presents the concept of internal marketing and its application in local government units, particularly in local self-governmental administration’ functioning. Internal marketing is management philosophy of promoting the local government unit and its policies to employees as if they are the internal customers of this local government unit. The source of good practices in this regard is the Municipal Office of Poznań

Article Details

How to Cite
Gralak, K. (2010). Internal marketing in the management of self-governmental territorial entities. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 311–321. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.27
References

Frankowski Z. 2000: Marketing w zarządzaniu gminą [w:] Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego. Seria: Region - polityka - promocja. Wyd. Wyższej Szkoły Humanistycznej, Ciechanów.

Hausner J. (red.) 1999: Komunikacja i partycypacja społeczna. MSAP, Kraków.

Kozyra G., 2005: Europejski program zarządzania ludźmi w urzędzie miasta, Gazeta Prawna, nr. 58.

Olsztyńska A. 2005: Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie. Koncepcja i narzędzia wspomagające integrację działań wewnętrznych organizacji. Poznań.

Pakoński K., 2003: Zarządzanie finansowe i strategiczne. FRDL, Warszawa.

Prokop P. 2003: Zarządzanie jakością w administracji, Biuletyn Jakości nr 3/4.

Rafalat A.: Rola strategii i rozwoju kadr w administracji publicznej, Biuletyn Urzędnika.

Rumpel P., Siwek T., 2006: Marketing terytorialny a kreowanie regionów: przykład czeski. Przegląd Geograficzny nr 78 (2).

Siemiński W. 1997: Relacje organów i urzędu gminy z lokalnymi środowiskami opiniotwórczymi w ujęciu marketingowym. Człowiek i Środowisko nr 21 (2).

Sprawozdanie z działalności samorządu miasta Poznania w latach 2002-2006. www.poznań.pl

Stelmach W. 2004: Oceny społeczne administracji państwowej i samorządów, "Zarządzanie zasobami ludzkimi" nr 2.

Szromnik A. 2007: Marketing terytorialny - miasto i region na rynku. Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Zaleski J. (red.) 2000: Efektywne metody zarządzania w administracji publicznej, ISP, Warszawa.

Zawicki M., Mazur S., Bober J. (red.) 2004: Zarządzanie w samorządzie terytorialnym. Najlepsze praktyki. MSAP, Kraków.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.