Main Article Content
Article Details
Abate G., Peterson H.: Rapid Opportunity Assessment: Nursery and Greenhouse Sector, Michigan State University 2005. http://productcenter.msu.edu/uploads/files/ [odczyt: 2012].
Cadavid J. Colombian flowers earn international recognition. FloraCulture International, February/2012, s.8-9. www.floracultureinternational.com [odczyt: 2012].
Consumer Trends Cut Flowers in the United States.: International Markets Bureau. Market Indicator Report 2010 www.ats-sea.agr.gc.ca/amr/5648-eng.htm [odczyt: 2012].
Cut Flowers. Guidebook for Export to Japan 2011. www.jetro.go.jp/en/reports/market/ [odczyt: 2012]
Flower Industry Overview. www.aboutflowers.com/about-the-flower-industry/ odczyt:2012]
Fijałkowska E.: Kwiaciarnia jako miejsce zakupu roślin ozdobnych na różne uroczystości. Praca inżynierska, SGGW 2013
Industry Trade Summary - cut flowers. 2003. United States International Trade Commission. www.usitc.gov/publications/332/pub3580.pdf [odczyt: 2011]
Jabłońska L.: Poziom popytu na rośliny ozdobne w Warszawie w 2007 roku i jego determinanty. Zeszyty Naukowe ISiK im. Szczepana Pieniążka, 17/2009, s.119-132
Jabłońska L., Hetman J.: Popyt na tulipany cięte ze szczególnym uwzględnieniem preferencji odnośnie kolorów na przykładzie Lublina. Mat. Konf. "Ozdobne rośliny cebulowe" ISiK w Skierniewicach, Skierniewice 2004, s. 7-13
Jabłońska L., Sobczak W. Rynek chryzantem w Polsce w okresie Święta Wszystkich Świętych. Roczniki Nauk Rolniczych seria G - Ekonomika Rolnictwa, t.98 z.4/2012, s. 66-76 (Crossref)
Jabłońska L., Gąsiorowska M.: Tendencje na rynku roślin ozdobnych w Polsce - cz. III Popyt. Hasło Ogrodnicze 12/2012, s. 98-100
Karczewska M.: Determinanty zachowań konsumenckich na rynku, Mat. Krakowskiej Konf. Młodych Uczonych. Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica, Kraków 2010, s.475-484. www.profuturo.agh.edu.pl/pliki/Referaty_V_KKMU/ [odczyt: 2012]
Kierczyńska S.: Preferencje w konsumpcji owoców i warzyw na przykładzie studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Roczniki Naukowe SERiA t.XII z.4/2010, s.171-176
Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. PWE, Warszawa 2003
Mano Y., Suzuki A.: Agglomeration Economies for Industrial Development: The Case of the Ethiopian Cut Flower Industry, 2011http://www.csae.ox.ac.uk/conferences/ [odczyt: 2012]
Mendez J.A.: The Development of the Colombian Cut Flower Industry. The World Bank 1991 www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/ [odczyt: 2010]
Perry B.D.: The structure and dynamics of cut flower export markets from Kenya and Ethiopia, with particular reference to trade with Norway. Norwegian Institute of International Affairs 2011 www.nupi.no/Publikasjoner/Notater/2012/ [odczyt: 2012]
Perzyńska K.: Zmiany w popycie na kwiaty cięte i rośliny doniczkowe w ostatnich 20 latach w Polsce. Praca inżynierska, SGGW 2007
Ragan M.: Charakterystyka rynku roślin ozdobnych we Francji w latach 2005-2006. Praca inżynierska, SGGW 2010
Ragan M. Popyt na kwiaty cięte i rośliny doniczkowe w Warszawie w 2011 roku z uwzględnieniem preferencji konsumentów. Praca magisterska, SGGW, 2012
Ron van der Ploeg. Veiling Rhein-Mass aims to become Euroregion's economic powerhouse. FloraCulture International, January/2012: 12-15. www.floracultureinternational.com
Wijnands J.: Sustainable International Networks in the Flower Industry. Bridging Empirical Findings and Theoretical Approaches. Scripta Horticulturae 2. International Society for Horticultural Science. Belgium 2005 www.actahort.org/chronica/pdf/sh_2.pdf
Zyntek A.: Popyt na rośliny ozdobne w Warszawie w 2003 r. z uwzględnieniem preferencji konsumentów. Praca magisterska, SGGW 2004.
Downloads
- Ewa Glińska, HOW TO SEARCH THE PLACE BRAND IDENTITY DISTINGUISHED FEATURES? THE LOCAL STAKEHOLDERS' PERSPECTIVE , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 10(59) (2013)
- Joanna Kizielewicz, Shaping the brand and image of the city of Gdynia, as maritime tourist destinations , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 9(58) (2013)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Dawid Olewnicki, Ewa Sabała, Dagmara Stangierska, FINANCIAL-ECONOMIC ANALYSIS OF FRUIT AND VEGETABLE PRODUCER GROUPS IN POLAND, AND CONDITIONS FOR THE FUNCTIONING OF PRODUCER GROUPS , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 25 (74) (2021)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.