Consumer behaviours on the Warsaw market of cut flowers and pot plants

Main Article Content

Lilianna Jabłońska
Dawid Olewnicki
Magdalena Ragan


Keywords : consumer behaviours, cut flowers, pot plants
Abstract
Aim of this study was to investigate the consumer behaviours in the flower market and selected psychological, economic, and personal-demographic their determinants. Studies have shown that the greatest demand enjoy cut flowers, mainly roses and tulips, and flowering pot plants. They are mainly bought as a gift, but more than half of the people also buy them for themselves. Generally, purchasing behaviours of consumers in the flower market are determined mainly by sex, and taking into account other factors more significant difference was noted only in the group of the youngest and lowest incomes.

Article Details

How to Cite
Jabłońska, L., Olewnicki, D., & Ragan, M. (2013). Consumer behaviours on the Warsaw market of cut flowers and pot plants. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 220–230. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.18
References

Abate G., Peterson H.: Rapid Opportunity Assessment: Nursery and Greenhouse Sector, Michigan State University 2005. http://productcenter.msu.edu/uploads/files/ [odczyt: 2012].

Cadavid J. Colombian flowers earn international recognition. FloraCulture International, February/2012, s.8-9. www.floracultureinternational.com [odczyt: 2012].

Consumer Trends Cut Flowers in the United States.: International Markets Bureau. Market Indicator Report 2010 www.ats-sea.agr.gc.ca/amr/5648-eng.htm [odczyt: 2012].

Cut Flowers. Guidebook for Export to Japan 2011. www.jetro.go.jp/en/reports/market/ [odczyt: 2012]

Flower Industry Overview. www.aboutflowers.com/about-the-flower-industry/ odczyt:2012]

Fijałkowska E.: Kwiaciarnia jako miejsce zakupu roślin ozdobnych na różne uroczystości. Praca inżynierska, SGGW 2013

Industry Trade Summary - cut flowers. 2003. United States International Trade Commission. www.usitc.gov/publications/332/pub3580.pdf [odczyt: 2011]

Jabłońska L.: Poziom popytu na rośliny ozdobne w Warszawie w 2007 roku i jego determinanty. Zeszyty Naukowe ISiK im. Szczepana Pieniążka, 17/2009, s.119-132

Jabłońska L., Hetman J.: Popyt na tulipany cięte ze szczególnym uwzględnieniem preferencji odnośnie kolorów na przykładzie Lublina. Mat. Konf. "Ozdobne rośliny cebulowe" ISiK w Skierniewicach, Skierniewice 2004, s. 7-13

Jabłońska L., Sobczak W. Rynek chryzantem w Polsce w okresie Święta Wszystkich Świętych. Roczniki Nauk Rolniczych seria G - Ekonomika Rolnictwa, t.98 z.4/2012, s. 66-76 (Crossref)

Jabłońska L., Gąsiorowska M.: Tendencje na rynku roślin ozdobnych w Polsce - cz. III Popyt. Hasło Ogrodnicze 12/2012, s. 98-100

Karczewska M.: Determinanty zachowań konsumenckich na rynku, Mat. Krakowskiej Konf. Młodych Uczonych. Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica, Kraków 2010, s.475-484. www.profuturo.agh.edu.pl/pliki/Referaty_V_KKMU/ [odczyt: 2012]

Kierczyńska S.: Preferencje w konsumpcji owoców i warzyw na przykładzie studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Roczniki Naukowe SERiA t.XII z.4/2010, s.171-176

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. PWE, Warszawa 2003

Mano Y., Suzuki A.: Agglomeration Economies for Industrial Development: The Case of the Ethiopian Cut Flower Industry, 2011http://www.csae.ox.ac.uk/conferences/ [odczyt: 2012]

Mendez J.A.: The Development of the Colombian Cut Flower Industry. The World Bank 1991 www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/ [odczyt: 2010]

Perry B.D.: The structure and dynamics of cut flower export markets from Kenya and Ethiopia, with particular reference to trade with Norway. Norwegian Institute of International Affairs 2011 www.nupi.no/Publikasjoner/Notater/2012/ [odczyt: 2012]

Perzyńska K.: Zmiany w popycie na kwiaty cięte i rośliny doniczkowe w ostatnich 20 latach w Polsce. Praca inżynierska, SGGW 2007

Ragan M.: Charakterystyka rynku roślin ozdobnych we Francji w latach 2005-2006. Praca inżynierska, SGGW 2010

Ragan M. Popyt na kwiaty cięte i rośliny doniczkowe w Warszawie w 2011 roku z uwzględnieniem preferencji konsumentów. Praca magisterska, SGGW, 2012

Ron van der Ploeg. Veiling Rhein-Mass aims to become Euroregion's economic powerhouse. FloraCulture International, January/2012: 12-15. www.floracultureinternational.com

Wijnands J.: Sustainable International Networks in the Flower Industry. Bridging Empirical Findings and Theoretical Approaches. Scripta Horticulturae 2. International Society for Horticultural Science. Belgium 2005 www.actahort.org/chronica/pdf/sh_2.pdf

Zyntek A.: Popyt na rośliny ozdobne w Warszawie w 2003 r. z uwzględnieniem preferencji konsumentów. Praca magisterska, SGGW 2004.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.