Main Article Content
Article Details
Bennett R., Relationship formation and governance in consumer markets: transactional analysis versus the behaviourist approach, Journal of Marketing Management, Vol. 12, 1996. (Crossref)
Cottam A., Mudie P., Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Downar W., Organizacja przedsiębiorstwa usługowego, [w:] Filipiak B., Panasiuk A. (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
Gordon J. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
Otto J., Marketing relacji, koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2004.
Petrykowska J., Zastosowanie CRM w umacnianiu konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Pioch J., Sadkowska J. (red.), Stymulowanie wzrostu konkurencyjności gospodarki w okresie wychodzenia z kryzysu, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4/1 2010, Sopot 2010.
Storbacka K., Lehtinen R., Sztuka budowania trwałych relacji z klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
Sudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2002
Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Verhoef, P., Understanding the effect of customer relationship management efforts on customer retention and customer share development, Journal of Marketing, Vol. 67 No. October, 2003. (Crossref)
Ward T., Dagger T. S., The complexity of relationship marketing for service customers, Journal of Services Marketing, Vol. 21 Iss: 4, 2007. (Crossref)
Zarządzanie relacjami z klientami, red. A. Wiśniewska, Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie, Warszawa 2009.
Downloads
- Katarzyna Liczmańska, Social media as space for communication with customers in the high-proof alcoholic beverages industry , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 9(58) (2013)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.