MEDIA CONVERGENCE AS A HALLMARK OF MODERN MARKETING COMMUNICATION

Main Article Content

Ewa Badzińska


Keywords : convergence, new media, marketing communications
Abstract
New information and communication techniques constantly change people's lives and the way in which consumers acquire new knowledge, conduct commercial transactions, the way they work and how they spend their free time. Virtual reality has become a real place of their residence. The aim of this study is to characterize new media from the perspective of convergence, where old and new media complement each other and interact in order to most effectively reach recipients with their message. The special role of the development of "cultural convergence" and "culture of participation" in the creation of social networking and marketing communications has been emphasized. This paper is of research and analytical character.

Article Details

How to Cite
Badzińska, E. (2013). MEDIA CONVERGENCE AS A HALLMARK OF MODERN MARKETING COMMUNICATION. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 32–44. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.60
References

Badzińska E.: Kierunki rozwoju komunikacji i dyfuzja wiedzy w społeczeństwie informacyjnym [in:] Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, t. 1, Uniwersytet Szczeciński Zeszyty Naukowe No. 702, Seria: Ekonomiczne Problemy Usług Nr 87, Szczecin 2012.

Badzińska E.: Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.

Banks D., Daus K.: Customer. Community, Unleashing the Power of Your Customer Base, Jossey-Bass, San Francisco 2002.

Bauer Z.: Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka, Kraków 2009

. Budziewicz-Guźlecka A.: Konwergencja jako podstawowy warunek pełnej koncepcji społeczeństwa informacyjnego, [w:] Współczesne aspekty informacji, red. nauk. J. Goliński, K. Krauze, Warszawa 2008.

Dworek T.: Quo vadis mobile?, Marketing w Praktyce, nr 11, 2011.

Drożdż M.: Konwergencja mediów - tendencje, modele i konsekwencje, "Studia Medioznawcze" nr 3 (34) 2008.

Fiut I., Matuzik M.: Hipertekst, konwergencja i interaktywność. Refleksja filozoficzno-metodologiczna nad skutkami konwergencji mediów tradycyjnych do sieci i vice versa, [w:] Środki masowego komunikowania a społeczeństwo, pod red. M. Gierula, Katowice 2006.

Głowacz F.: Dogoń klienta i zarób, Marketing w Praktyce, nr 11, 2011.

Jenkins H.: Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.

Kopecka-Piech K.: Koncepcje konwergencji mediów, "Studia Medioznawcze", nr 3 (46), 2011, s. 4.

Kotler Ph.: Marketing, Rebis, Poznań 2005.

Krupka B.: Duży krok w mobilność, Marketing w Praktyce, nr 01, 2012.

Malec N.: Czas content marketingu, Marketing w Praktyce, nr 03, 2012.

Nalazek M.: Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa 2010.

Penetracja kosmosu społecznościowego: Grupa robocza Social Media&WoMM IAB Polska, Marketing w Praktyce, nr 01, 2012.

Szewczyk A.: Społeczeństwo informacyjne - nowa jakość życia społecznego [w:] Społeczeństwo informacyjne - problemy rozwoju, red. A. Szewczyk, Difin, Warszawa 2007.

Sojkin B.: Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa 2009.

Telakowiec K.: Rok aplikacji, Marketing w Praktyce, nr 01, 2012.

Wojcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005.

Zacher L.W.: Transformacje społeczeństw od informacji do wiedzy, C.H. Beck, Warszawa 2007

Web Sources: www.apple.com/pl/icloud/features/, [Accessed: 15.02.2013].

Jaskowska B.: O kulturze konwergencji słów kilka, "Biuletyn EBIB" 2008, No. 1, www.ebib.info/2008/92/a.php?jaskowska [Accessed: 10.01.2013].

Bassett C.: New Maps for Old?: The Cultural Stakes of '2.0', Fibreculture Journal, 2008, issue 13, http://journal.fibreculture.org/issue13/issue13_bassett.html [Accessed: 05.03.2013].

Miszczak S., Miszczak A.: Książka konwergencyjna, Biuletyn EBIB, 2008, No. 1, www.ebib.info/2007/92/a.php?miszczak_miszczak [Accessed: 1.03.2013].

Gmiterek G.: Prasa w dobie konwergencji i nowych mediów, Biuletyn EBIB 2008, nr 1,www.ebib.info/2008/92/a.php?gmiterek [Accessed: 1.03.2013].

Sztyński T.: Konwergencja mediów trafia "pod strzechy", "E-Fakty",

www.e-fakty.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4807&Itemid=73 [Accessed: 10.12.2012].

Featherly K., Multimedia, [in:] Encyclopedia of New Media: an Essential Reference to Communicationand Technology, ed. S. Jones, http://sageereference.com/newmedia/Article_n170.html [Accessed: 06.02.2013].

Deuze M.: Media Industries, Work, and Life, European Journal of Communication, Vol. 24 (2009), No. 4, p. 472, http://ejc.sagepub.com/cgi/reprint/24/4/467 [Accessed: 10.02.2013]. (Crossref)

Leadbeater Ch., Miller P.: The Pro-Am Revolution: How Enthusiasts Are Changing Our Economy and Society, London 2004, www.demos.co.uk/publications/proameconomy [Accessed: 15.02.2013].

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.