The Role And Importance of the Family Environment in Shaping the Consumer Attitudes of Children

Main Article Content

Katarzyna Oleszczyk


Keywords : consumer socialization, child as consumer, consumer attitude, family
Abstract
The article raises the issue of shaping consumer attitudes in children. Many backgrounds and institutions has an impact on how we refer to the issue of consumption. One of them, which has got the most permanent impact on shaping our word perception is a family. In the family there is also a process called consumer socialization, where we are being prepared for the role of the consumer.

Article Details

How to Cite
Oleszczyk, K. (2013). The Role And Importance of the Family Environment in Shaping the Consumer Attitudes of Children. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 514–526. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.103
References

Carlson L., Grossbart S., Walsh A.: "Mothers' Communication Orientation and Consumer-Socialization Tendencies" w: Journal of Advertising vol. 13 No. 3, 1990 (Crossref)

Chaffe et al. "Parental Influences on Adolescent Media Use" Amercian Behavioral Scientist vol 14, January - February 1971, s. 331 w: R.L. Moore, G.P. Moshis: "Family Communication Patterns and Consumer Socialization" s. 7.(tłum. Własne)

Ekström K.M. "Consumer socialization revisted" w: Research of Consumer Behavior" vol.10, 2006),

Grygielski M. "Style komunikacji rodzicielskiej a identyfikacja dzieci z rodzicami" tow. Nauk. KUL, Lublin 1999, s. 73, za: Norton, Pettergrew 1977, s.206

Lutyński J, "Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia". ŁTN Łódź 2000; s. 138

Moschis, Moore "Family Communication Patterns and Consumer Socialization", s. 9 - "Family communication Measures".

Olejniczuk-Merta A. "Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej" s.48, za: G. Antonides, W.F. van Raaij, "Zachowania konsumentów. Podręcznik akademicki" Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s.24

Oleszczyk"K." Od lovemark do "adoremark" - socjalizacja konsumencka dzieci i młodzieży wyzwaniem dla marketingu XXI wieku" w publ. konferencyjnej "Kontrowersje wokół marketingu" 2013

Roedder John D. "Consumer socialization of Children: A retrospective Look at Twenty - Five Years of Research" s. 183-184; w: "Journal of Consumer Research", vol.26, December 1999 (Crossref)

Schiffman L.G.i współaut "Consumer Behaviour - Global edition", 2010

Ward. S. "Consumer socialization", w: Journal of Consumer Research, vol.1 (September) 1974, s.1-14 (Crossref)

http://uokik.gov.pl/moje_konsumenckie_abc.php ; wejście z dnia 8.01.2013

Podstawa programowa z komentarzami Tom 4. Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, s. 128-129, http://www.womgorz.edu.pl/files/File/Doradztwo_metodyczne/Podstawa%20programowa%20z%20komentarzami.%20Edukacja%20historyczna%20i%20obywatelska.pdf (wejście z dn. 20.02.2013)

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.