Main Article Content
Article Details
Allaire Y., Firsirotu M. E.: Myślenie strategiczne, PWN, Warszawa, 2001
Ansoff H. I.: Corporate Strategy, McGraw-Hill, New York, 1965
Augier M., Feigenbaum E.: Herbert Simon - Biographical Memoirs, Proceedings of the American Philosophical Society, Vol. 147, No. 2, 2003
Bakan J.: Korporacja - patologiczna pogoń za zyskiem i władzą, Lepszy Świat, Warszawa, 2006
Black A., Wright P., Bachman J. E.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 2000
Bojańczyk M.: Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa w warunkach niestabilności rynku kapitałowego, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, 2011
Brigham E. F., Ehrhardt M. C., Gessaroli J., Nason R. R.: Financial Management, Theory and Practice, Elson Education, First Canadian Edition, 2011
Bughin J., Copeland T. E.: The virtuous cycle of shareholder value creation, The McKinsey Quarterly, nr 2/1997, New York, 1997
Condor J., Goldstein J.: Value Based Management - The Only Way to Manage for Value, Accountancy Ireland, Vol. 30, I. 5, 1998
Copeland T., Koller T., Murrin J.: Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firmy, WIG-Press, Warszawa, 1997
Cwynar A.: Analiza porównawcza wybranych mierników zysku rezydualnego, Konsorcjum Akademickie, Kraków-Rzeszów-Zamość, 2000
Cwynar A., Dżurak P.: Systemy VBM i zysk ekonomiczny. Projektowanie, wdrażanie, stosowanie, Poltext, Warszawa, 2010
Damodaran A.: Finanse korporacyjne. Teoria i praktyka, wyd. 2, Onepress, Gliwice, 2007
Davis K., Blomstrom R.: Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, McGraw-Hill, New York, 1975
Doyle P.: Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa, 2003
Fera N.: Using Shareholder Value to Evaluate Strategic Choices, Management Accounting, November, 1997
Franc-Dąbrowska J., Kobus P.: Koszt kapitału własnego - dylematy wyceny, Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 1 (330), 2012
Golik-Górecka G.: Wartość przedsiębiorstwa zdeterminowana relacjami z klientem. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse. Rynki finansowe. Ubezpieczenia, nr 55, 2012
Harari O.: You're Not in Business to Make a Profit, Management Review, V. 81, No. 7, 1992
Haspeslagh P., Nodo T., Boulos F.: Zarządzanie wartości firmy to nie tylko sprawa liczb, Harvard Business Review Polska, nr 7/2003
Jensen M. C.: Value Maximization. Stakeholder Theory and the Corporate Objective Function, Journal of Applied Corporate Finance, Vol. 14, No. 3, 2001 (Crossref)
Jeżak J.: Zarządzanie przedsiębiorstwem zorientowane na wzrost wartości dla jego właścicieli, Przegląd Organizacji, nr 5, 2001 (Crossref)
Kamhi L.: Making Value-based Management a Way of Life, [w:] Arnold G., Davies M., Valuebased Management: Context and Application, John Wiley and Sons, Baffins Lane, 2000
Koller T., Goedhart M., Wessels D.: Valuation. Measuring and Managing the Value of Companies, 4th Editon, John Wiley and Sons, New York, 2005
Królik E., Wojciechowski H.: Tajemnice sukcesu Coca-Coli, [w:] Strategie wzrostu wartości firmy, [red.] Szablewski A., Poltext, Warszawa, 2000
Leibenstein H.: Poza schematem "homo oeconomicus", PWN, Warszawa, 1988
Luttwak E.: Turbokapitalizm, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław, 2000
Maćkowiak E.: Ekonomiczna wartość dodana. Mierniki oceny kondycji finansowej i wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2009
Majewski T.: Audyt wartości przedsiębiorstwa, Magazyn CEO, listopad, dostęp: www.ceo.cxo.pl, 2006
March J. G., Simon H. A.: Teoria organizacji, PWN, Warszawa, 1964
Mathur S., Kenyon A.: Creating Value, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1997
McTaggart J. M., Kontes P. W., Mankins M. C.: The Value Imperative. Managing Superior Shareholder Returns, The Free Press, New York, 1994
Moszkowicz M.: Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa, 2000
Nowicki J.: Zwiększanie wartości dla właścicieli a cel działania przedsiębiorstwa w teorii firmy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 737, Finanse, rynki finansowe, ubezpieczenia, nr 56, Szczecin, 2012
Pawlonka T. A.: Pomiar kosztu kapitału na przykładzie przedsiębiorstw branży mięsnej w Polsce: metodyczne studium przypadku, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2016
Pawłowicz L.: Struktura rynku kapitałowego i akcjonariatu a zarządzanie wartością spółki, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura akcjonariatu, [red.] Pawłowicz L., CeDeWu, Warszawa, 2001
Penc J.: Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa, 2003
Pluta W.: Zarządzanie wartością w małych i średnich przedsiębiorstwach, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2009
Rappaport A.: Creating Shareholder Value. The New Standard for Business Performance, The Free Press, A Division of Macmillan, New York, 1986
Shapiro A. C., Balbirer S. D.: Modern Corporate Finance. A Multidisciplinary Approach to Value Creation, Prentice-Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2000
Simon H. A.: Działanie administracji. Proces podejmowania decyzji w organizacjach administracyjnych, PWN, Warszawa, 1976
Slywotzky A. J., Morrison D. J., Andelman B.: Strefa zysku, PWE, Warszawa, 2000
Stiglitz J. E.: The Roaring Nineties. A New History of the World's Most Prosperous, PWN, Warszawa, 2006
Sunder S.: Theory of Accounting and Control, South-Western College Publishing, Cincinnati, Ohio, 1997
Szablewski A.: Źródła i pomiar wartości firmy, [w:] Wycena i zarządzanie wartością firmy, [red.] Szablewski A., Tuzimek R, Poltext, Warszawa, 2004
Szablewski A.: Budowanie wartości i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, [w:] Value Based Management - koncepcja, narzędzia, przykłady, [red.] Szablewski A., Pniewski K., Bartoszewicz B., Poltext, Warszawa, 2008
Szczepankowski P.: Determinanty wartości rynkowej spółek kapitałowych wczesnej fazy rozwoju, Wydawnictwo Vizja Press&IT, Warszawa, 2013
Szymański W.: Kwestia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Nauka o przedsiębiorstwie, [red.] Lichniak I., Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2009
Toffler A.: Zmiana władzy. Wiedza, bogactwo i przemoc progu XXI stulecia, Zysk i S-ka, Poznań, 2003
Unzeitig E., Köthner D.: Shareholder Value Analyse. Entscheidung zur unternehmerrischen Nachhaltigkeit, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart, 1995
Wallace J. S.: Value-Based Management and Shareholder Theory: Substitutes or Complements?, Working Paper, University of California, Irvine, 2002
Young S. D., O'Byrne S. F.: EVA and Value-Based Management. A Practical Guide to Implementation, McGraw-Hill, New York, 2001
Żyżyński J.: Państwo minimalne czy państwo racjonalne, [w:] Gospodarka Polski 1990-2011. Transformacja. Modernizacja. Droga do spójności społeczno-ekonomicznej, [red.] Woźniak M. G., t. 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013.
Downloads
- Irena Ozimek, Consumer protection in selected service markets in the light of legal regulations and the possibility of out-of-court resolution of consumer disputes , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 19(68) (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Tomasz Pawlonka, Paweł Sypniewski, BEHAVIOURAL SEASONAL ANOMALIES ON THE STOCK EXCHANGE – VERIFICATION OF THE JANUARY EFFECT ON THE WSE IN WARSAW , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 29(78) (2023)
- Joanna Bereżnicka, Justyna Franc-Dąbrowska, SOURCES AND DETERMINANTS OF CASH HOLDINGS IN THE AGRICULTURE OF CENTRAL AND EASTERN EUROPE COUNTRIES AND THE PERSPECTIVE OF THE FINANCIAL SECURITY OF POLISH FARMS , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 28(77) (2022)
- Joanna Bereżnicka, THE ROLE OF WORKING CAPITAL IN SHAPING THE FINANCIAL SITUATION IN THE FAMILY OF FARMING HOUSEHOLDS , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 13(62) (2015)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.