THE USE OF INFLUENCER MARKETING IN CREATING THE BRAND IMAGE

Main Article Content

Ewa Jaska
Bartosz Gomoła
Agnieszka Werenowska


Keywords : influencer marketing, brand, influencer, image, brand ambassador
Abstract
The study aims to explore the phenomenon of influencer marketing and determine the influence of ambassadors and influencers on brand recognisability and creating a brand image. The paper defines the term influencer and investigates the use of Facebook and Instagram to propel a brand. The study uses the examples of 4 brands (Żywiec Zdrój, Huawei, Daniel Wellington and NA-KD) to describe the contribution of ambassadors and influencers to the brand image and product promotion. The study involved a questionnaire carried out to verify the research assumption regarding the impact of influencers on brand recognition and image, as well as consumers’ purchasing decisions. The brands Daniel Wellington and NA-KD were helpful in illustrating the potential existing in influencers with limited number of followers on social platforms while brands like Żywiec Zdrój and Huawei cooperated with widely recognized influencers who are also their ambassadors (Martyna Wojciechowska and Kuba Wojewódzki). The conducted research showed that brand ambassadors and influencers increase brand recognition and influence its image as perceived by consumers. The influencer's recommendation has a greater impact on purchasing decisions than brand ambassadors. The study involved the review of literature and source materials, the case study method and the diagnostic survey.

Article Details

How to Cite
Jaska, E., Gomoła, B., & Werenowska, A. (2019). THE USE OF INFLUENCER MARKETING IN CREATING THE BRAND IMAGE. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (21(70), 56–67. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2019.21.70.5
References

Cook S.: Under the Influence: A New Perspective on Social Marketing, Wyd. skyword.com, London 2015.

https://consumer.huawei.com/pl/press/news/2018/kuba-wojewodzki-teamhuawei/ (13.08.2018)

https://nowymarketing.pl/a/8830,8-nietypowych-taktyk-na-wypromowanie-tresci-w-social-media (12.04.2018)

https://sjp.pwn.pl/ciekawostki/haslo/influencer;6368873.html (18.05.2018)

https://www.danielwellington.com (12.08.2018)

https://www.instagram.com/explore/tags/nakdfashion/ (15.08.2018)

https://www.instagram.com/explore/tags/nakdxpolska/ (15.08.2018)

https://www.na-kd.com/en/about (14.08.2018)

https://www.na-kd.com/en/about (14.08.2018)

https://www.postronienatury.pl/co-w-tym-roku (13.08.2018)

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/talentmedia-i-lifetube-zintegruja-technologie-i-produkcjepozostana- osobnymi-markami (20.03.2019)

https://zarabiajnaturystyce.pl (10.03.2019)

Kaczorowska-Spychalska D.: Blogi w procesie komunikacji marketingowej, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

Kaznowski D.: Social media - społeczny wymiar Internetu. [w:] E-marketing. Współczesne trendy, Red. naukowa J. Królewski. P.Sala, Wyd. PWN, Warszawa 2013.

Kirkpatrick D.: Efekt Facebooka, Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.

Stopczyńska K.: Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu relacji z klientami pokolenia Y, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2018,vol.6, nr 5. (Crossref)

Stopczyński B.: Facebook w komunikacji marketingowej - użyteczność dla firm rodzinnych, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.XV, Zeszyt 7, Część III/2014.

The rise of influencer marketing. https://influencermarketinghub.com/the-rise-of-influencermarketing (2.03.2019)

Wicińska K.: Media społecznościowe jako narzędzie rozwijające działania marketingowe przedsiębiorstw, Czasopismo Rynek - Społeczeństwo - Kultura, Nr 3(24) 2017.

Wilusz R.: Influencer Marketing potężny ponad miarę, Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2017.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.