Marketing wewnętrzny w praktyce zarządzania jednostek samorządu terytorialnego
Main Article Content
Abstrakt
Artykuł prezentuje współczesne podejście do zarządzania terytorialnego, przedstawione pod kątem koncepcji marketingu wewnętrznego. Marketing wewnętrzny oznacza filozofię funkcjonowania organizacji, ukierunkowanej na zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klienta wewnętrznego. Koncepcja znajduje również zastosowanie w jednostkach samorządu terytorialnego, zwłaszcza administracji samorządowej, której pracownicy świadczą usługi publiczne (administracyjne i społeczne) na rzecz członków wspólnoty terytorialnej. Podstawowym założeniem tej koncepcji jest uznanie urzędu (miasta, gminy) za rynek wewnętrzny, a jego pracowników za klientów wewnętrznych. Źródłem dobrych praktyk w tym zakresie jest Urząd Miasta Poznania
Article Details
Jak cytować
Gralak, K. (2010). Marketing wewnętrzny w praktyce zarządzania jednostek samorządu terytorialnego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 311–321. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1555
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Katarzyna Gralak, Instrumenty finansowania lokalnych projektów rewitalizacyjnych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 4(53) (2010)
- Katarzyna Gralak, Biogospodarka jako obszar inteligentnej specjalizacji regionalnej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 14(63) (2015)