Audyt marketingowy jako narzędzie weryfikacji strategii marketingowej przedsiębiorstwa

Main Article Content

Piotr Hadrian


Słowa kluczowe : audyt marketingowy, strategia marketingowa, strategiczna kontrola marketingu
Abstrakt
Ocena możliwości wykorzystania audytu marketingowego pozwala postrzegać go jako sposób weryfikacji decyzji strategicznych w obszarze marketingu. Celem podjętych rozważań jest refleksja nad zakresem przedmiotowym audytu strategii marketingowej przedsiębiorstwa, w zależności od przyjętego rozumienia pojęcia „strategia marketingowa”. Rozważania przeprowadzono w oparciu o prezentowane w literaturze propozycje definiujące to pojęcie, zmierzając do ustalenia najbardziej właściwego – zgodnie z przyjętym rozumieniem – zakresu zagadnień podlegających badaniu w ramach audytu.

Article Details

Jak cytować
Hadrian, P. (2013). Audyt marketingowy jako narzędzie weryfikacji strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 196–208. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.16
Bibliografia

Altkorn J. (red.): Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 1993.

Cravens D.W.: Strategic marketing. Irwin, New York 1991.

Dryl W.: Audyt marketingowy. CeDeWu, Warszawa 2010.

Hadrian P.: Zmiany zakresu znaczeniowego pojęcia audyt marketingowy [w:] Innowacje w Marketingu. Młodzi o Marketingu III. Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Gdański, Sopot 2005.

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Principles of marketing. Prentice Hall Europe, London 1999.

Kotler Ph., Gregor W., Rodgers W.: The marketing audit comes of age. "Sloan Management Review", Winter 1977.

Kotler Ph., Keller K.L.: Marketing. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.

Kotler Ph.: Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.

Kotler Ph.: Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. Englewood Cliffs, Prentice-Hall,, New York 1976.

Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.

Kotler Ph.: Marketing. Rebis, Poznań 2005.

Kowal W.: Funkcjonowanie kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach. "Marketing i Rynek", 12/2003.

Kowal W.: Kontrola skuteczności marketingowej - problem zmienności interpretacji i pomiaru. Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, Wrocław 2010.

Kreikebaum H.: Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1997.

Krupski R. (red.): Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.

Lambin J-J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2001.

McDonald M.H.B.: Marketing Plans: haw to prepare them; how to use them. ButterworthHeinemann, Oxford 1989.

Mokwa M.: The strategic marketing audit: An adoption / utilization perspective. "Journal of Business Strategy", vol. 6, Spring 1986. (Crossref)

Niestrój R.: Przedmiot i podstawowe opcje strategii marketingowej. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 1993, No. 411.

Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.

Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1998.

Oxenfeldt A.: Executive Action in Marketing, Wadsworth Publishing, Belmont, California 1966.

Penc-Pietrzak I.: Strategiczne zarządzanie marketingiem. Wyd. Key Text, Warszawa 1999.

Piercy N.: Market - Led Strategic Change. Butterworth- Heinemann, Oxford 1983.

Piercy N.: Marketing. Strategiczna reorientacja firmy. Felberg SJA, Warszawa 2003.

Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.

Prymon M.: Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. Ekspert, Wrocław 1999.

Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia "strategia marketingowa". "Przegląd Organizacji", 3/2003.

Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia strategia marketingowa (w warunkach orientacji marketingowej). Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 2002, No. 581. (Crossref)

Rutkowski I.: Strategie marketingowe - sposoby interpretacji. "Marketing i Rynek", 9/1995.

Shuchman A.: The marketing audit: Its nature, purposes and problems [w:] Oxenfeldt A., Crisp R.D. (red.): Analyzing and Improving Marketing Performance, "Marketing Audits" In Theory and Practice. American Management Associations, Report No. 32, New York 1959.

Stabryła A.: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.

Stoner J.A.F., Wankel C.: Kierowanie. PWE, Warszawa 1992.

Strzyżewska M., Rószkiewicz M., Analizy marketingowe. DIFIN, Warszawa 2002.

Tvede L., Ohnemus P.: Marketing strategies for the New Economy. Jon Wiley & Sons Ltd, Chichester 2001.

Vardarajan P.R., Clark T.: Delineating the Scope of Corporate, Business and Marketing Strategy. "Journal of Business Research", 1994, October-November. (Crossref)

Webster C.: What kind of market culture exists in your service firm? An audit. "Journal of Services Marketing", vol. 6, Spring 1992. (Crossref)

Wilson A.: The marketing audit handbook. Tools, techniques & checklists to exploit your marketing resources. Kogan Page, London 2002.

Wilson M.: The Management of Marketing. Gowe Publishing, Westmead 1980.

Żabiński L.: Kategoria ogólna strategii marketingowej przedsiębiorstwa i jej ewolucja [w:] Kramer T. (red.): Problemy współczesnego marketingu. Wyższa Szkoła Zarządzania i Języków Obcych w Katowicach, Katowice 1998.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.