Zachowania konsumenckie na warszawskim rynku kwiatów ciętych i doniczkowych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
preferencje konsumentów, kwiaty cięte, rośliny doniczkowe
Abstrakt
Celem pracy było poznanie zachowań konsumentów na rynku kwiaciarskim oraz wybranych psychologicznych, ekonomicznych i personalno-demograficznych ich uwarunkowań. Badania wykazały, że największym popytem cieszą się kwiaty cięte, głównie róża i tulipan, a następnie rośliny doniczkowe ozdobne z kwiatów. Kupowane są głównie jako prezent, ale ponad połowa badanych nabywa je także dla siebie. Generalnie zachowania nabywcze konsumentów na rynku kwiaciarskim determinowane są głównie płcią. Biorąc pod uwagę pozostałe czynniki bardziej istotne różnice odnotowano tylko w grupie osób najmłodszych i o najniższych dochodach.
Article Details
Jak cytować
Jabłońska, L., Olewnicki, D., & Ragan, M. (2013). Zachowania konsumenckie na warszawskim rynku kwiatów ciętych i doniczkowych. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 220–230. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1412
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Joanna Kizielewicz, Kształtowanie marki i wizerunku miasta Gdynia, jako morskiej destynacji turystycznej , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 9(58) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Dawid Olewnicki, Ewa Sabała, Dagmara Stangierska, Ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz analiza strategiczna działań grup producentów owoców i warzyw w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 25 (74) (2021)