The Marketing Audit – a Tool for Verifying the Corporate Marketing Strategy

Main Article Content

Piotr Hadrian


Keywords : marketing audit, marketing strategy, strategic marketing control
Abstract
An assessment of the possible applications of the marketing audit implies that it can be viewed as a method for verifying marketing strategic decisions. The considerations presented in this paper focus on the scope of corporate marketing audits in the context of different approaches to this concept. The analysis is based on different definitions of the term ”marketing strategy” offered by literatures. These definitions aim to identify the corresponding scopes of issues subject to audits.

Article Details

How to Cite
Hadrian, P. (2013). The Marketing Audit – a Tool for Verifying the Corporate Marketing Strategy. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 196–208. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.16
References

Altkorn J. (red.): Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 1993.

Cravens D.W.: Strategic marketing. Irwin, New York 1991.

Dryl W.: Audyt marketingowy. CeDeWu, Warszawa 2010.

Hadrian P.: Zmiany zakresu znaczeniowego pojęcia audyt marketingowy [w:] Innowacje w Marketingu. Młodzi o Marketingu III. Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Gdański, Sopot 2005.

Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Principles of marketing. Prentice Hall Europe, London 1999.

Kotler Ph., Gregor W., Rodgers W.: The marketing audit comes of age. "Sloan Management Review", Winter 1977.

Kotler Ph., Keller K.L.: Marketing. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.

Kotler Ph.: Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.

Kotler Ph.: Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. Englewood Cliffs, Prentice-Hall,, New York 1976.

Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.

Kotler Ph.: Marketing. Rebis, Poznań 2005.

Kowal W.: Funkcjonowanie kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach. "Marketing i Rynek", 12/2003.

Kowal W.: Kontrola skuteczności marketingowej - problem zmienności interpretacji i pomiaru. Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu, Wrocław 2010.

Kreikebaum H.: Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1997.

Krupski R. (red.): Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.

Lambin J-J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2001.

McDonald M.H.B.: Marketing Plans: haw to prepare them; how to use them. ButterworthHeinemann, Oxford 1989.

Mokwa M.: The strategic marketing audit: An adoption / utilization perspective. "Journal of Business Strategy", vol. 6, Spring 1986. (Crossref)

Niestrój R.: Przedmiot i podstawowe opcje strategii marketingowej. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 1993, No. 411.

Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.

Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1998.

Oxenfeldt A.: Executive Action in Marketing, Wadsworth Publishing, Belmont, California 1966.

Penc-Pietrzak I.: Strategiczne zarządzanie marketingiem. Wyd. Key Text, Warszawa 1999.

Piercy N.: Market - Led Strategic Change. Butterworth- Heinemann, Oxford 1983.

Piercy N.: Marketing. Strategiczna reorientacja firmy. Felberg SJA, Warszawa 2003.

Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.

Prymon M.: Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. Ekspert, Wrocław 1999.

Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia "strategia marketingowa". "Przegląd Organizacji", 3/2003.

Rawski M.: Próba interpretacji pojęcia strategia marketingowa (w warunkach orientacji marketingowej). Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 2002, No. 581. (Crossref)

Rutkowski I.: Strategie marketingowe - sposoby interpretacji. "Marketing i Rynek", 9/1995.

Shuchman A.: The marketing audit: Its nature, purposes and problems [w:] Oxenfeldt A., Crisp R.D. (red.): Analyzing and Improving Marketing Performance, "Marketing Audits" In Theory and Practice. American Management Associations, Report No. 32, New York 1959.

Stabryła A.: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.

Stoner J.A.F., Wankel C.: Kierowanie. PWE, Warszawa 1992.

Strzyżewska M., Rószkiewicz M., Analizy marketingowe. DIFIN, Warszawa 2002.

Tvede L., Ohnemus P.: Marketing strategies for the New Economy. Jon Wiley & Sons Ltd, Chichester 2001.

Vardarajan P.R., Clark T.: Delineating the Scope of Corporate, Business and Marketing Strategy. "Journal of Business Research", 1994, October-November. (Crossref)

Webster C.: What kind of market culture exists in your service firm? An audit. "Journal of Services Marketing", vol. 6, Spring 1992. (Crossref)

Wilson A.: The marketing audit handbook. Tools, techniques & checklists to exploit your marketing resources. Kogan Page, London 2002.

Wilson M.: The Management of Marketing. Gowe Publishing, Westmead 1980.

Żabiński L.: Kategoria ogólna strategii marketingowej przedsiębiorstwa i jej ewolucja [w:] Kramer T. (red.): Problemy współczesnego marketingu. Wyższa Szkoła Zarządzania i Języków Obcych w Katowicach, Katowice 1998.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.