Postawy konsumentów a globalizacja: elementy ekonomiczne, zarządzania marketingowego i turystyczne. Pomorze 2013

Main Article Content

Janusz Feczko

Abstrakt
Celem badań było określenie wybranych postaw konsumentów na terenie Pomorza (Polska 2013). W nawiązaniu do wpływu globalizacji, a też do rozwoju ekonomicznego (w tym i turystyki), optymalizacji zarządzania marketingowego. Oceny Pomorzan określiły niedocenianie wiedzy, edukacji i zasobów ludzkich, nie właściwe rozumienie innowacyjnego rozwoju gospodarczego, niską przedsiębiorczość, ważniejsze korzyści i mankamenty globalizacji. Wyniki badań mogą być przydatne w dalszym zarządzaniu regionem, sektorami gospodarczymi, przedsiębiorstwami. Do określenia obszarów wyboru działań i kryteriów decyzji zarządczych, planowania, edukacji konsumenckiej i komunikacji marketingowej.

Article Details

Jak cytować
Feczko, J. (2013). Postawy konsumentów a globalizacja: elementy ekonomiczne, zarządzania marketingowego i turystyczne. Pomorze 2013. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 148–160. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.12
Bibliografia

Długookresowa strategia rozwoju kraju Polska 2030.Trzecia fala nowoczesności, Monitor Polski, 1. III. 2013.

European Competitiveness Report 2012. Reaping the benefits of globalization, EU, SWD III.2013.

Feczko J. Globalizacja a region Mazowsze 2011 - aspekty ekonomiczne, zarządcze i turystyczne, PK WNE, Koszalin 16/2013.

Friedman T. Lexus i drzewo oliwne. Zrozumieć globalizację, Rebis, Poznań 2001.

Jagas J. Globalny kryzys zarządzania, UJK, Kraków 2013.

Kaczmarczyk S. Badania marketingowe, Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.

Pierwsze kroki na rynku pracy. Międzynarodowe badania studentów i absolwentów, Deloitte, Warszawa 2013.

Strategia rozwoju kapitału ludzkiego (projekt), MPiPS, Warszawa 2013.

Strategia rozwoju województwa zachodniopomorskiego do roku 2020, UM, Szczecin 2005.

Stiglitz J. Globalizacja, PWN, Warszawa 2013.

Światowy G. Pomiar zmiennych jakościowych, w pzb: Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K.Mazurek, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 1999.

Ziemiec G. Trzy fale globalizacji, Aspra, Kraków 2013.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.