Oczekiwania nabywców finalnych jako stymulator ich potencjału marketingowego
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
oczekiwania, nabywca finalny, potencjał marketingowy, oferent, partnerstwo marketingowe
Abstrakt
W artykule została przedstawiona problematyka oczekiwań nabywców finalnych w kontekście stymulowania ich potencjału marketingowego. Głównym celem było zatem określenie roli oczekiwań nabywców w jego pobudzaniu. Dążąc do jego realizacji wykorzystano metodę analizy poznawczo-krytycznej literatury przedmiotu oraz metody analizy statystycznej wyników pierwotnych badań empirycznych. W artykule podkreślono m. in. konieczność spełniania rosnących oczekiwań nabywców jako cennych partnerów marketingowych, których potencjał marketingowy stanowi niezwykle ważne dopełnienie marketingowego potencjału oferenta, dzięki czemu można zbudować społeczność partnerów osiągających wymierne i niewymierne korzyści poprzez wspólne kreowanie oferty rynkowej. Zwrócono uwagę na bariery utrudniające ten proces oraz warunki, jakie muszą spełnić oferenci i nabywcy, aby stał się on rzeczywistością. Bariery te są relatywnie mniejsze w przypadku rynków wzrostowych, do których w Polsce należy rynek jagnięciny, co powinni wykorzystać jej oferenci. Niestety, jak wynika z badań, oczekiwania nabywców nie są spełnione, zwłaszcza w odniesieniu do komunikacji marketingowej, czego skutkiem jest luka marketingowa utrudniająca kształtowanie i wykorzystywanie ich potencjału marketingowego w sposób korzystny dla nich i dla oferentów.
Article Details
Jak cytować
Baruk, A., & Iwanicka, A. (2013). Oczekiwania nabywców finalnych jako stymulator ich potencjału marketingowego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 45–54. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1397
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Agnieszka Bojanowska, Wpływ koncepcji CRM na działania marketingowe firmy , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 9(58) (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Agnieszka Baruk, Aktywność prosumpcyjna współczesnych nabywców finalnych a relacje łączące ich z oferentami , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 24(73) (2020)