Wpływ koncepcji CRM na działania marketingowe firmy

Main Article Content

Agnieszka Bojanowska


Słowa kluczowe : CRM, zarządzanie relacjami z klientami, marketing, narzędzia CRM, public relations, PR, wirtualny asystent
Abstrakt
W niniejszym artykule podjęto dyskusję na temat możliwości wpływu koncepcji zarządzania relacjami z klientami (CRM) na działania marketingowe w firmie. Zaprezentowano marketingowe korzenie koncepcji CRM. Podjęto dyskusje na temat nadrzędności bądź też podrzędności jednej koncepcji wobec drugiej. Wskazano następnie na elementy marketingu mix (według Bordena), na które może w najbardziej widoczny sposób wpływać koncepcja CRM. Skupiono się na możliwościach wpływu uzyskiwanych poprzez nowoczesne narzędzia CRM takie jak wirtualny asystent oraz na odniesieniu koncepcji CRM do PR.

Article Details

Jak cytować
Bojanowska, A. (2013). Wpływ koncepcji CRM na działania marketingowe firmy. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 66–75. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.5
Bibliografia

Berry L.L.: Relationship marketing [w:] Payne A., Peck H., Clark M., Christopher M., Relationship Marketing for Competitive Advantage: Winning and Keeping Customers. Butterworth - Heinemann, Oxford 1997.

Blattberg R.C., Getz G., Thomas J. S.: Customer Equity: Building and Managing Relationships as Valued Assets. Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts, 2001.

Bojanowska A.: Zarządzanie relacjami z klientami w bankach udzielających kredytów hipotecznych. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2012.

Co banki robią na rzecz poprawy wizerunku?, Bank, nr 4/2009.

Goławski J.: Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą, Marketing w Praktyce, artykuł z dnia 23.03.2010 r., http://www.egospodarka.pl/51024,Nowy-marketing-dialog-miedzy-marka-iodbiorca,1,20,2.html, pobrano 11.02.2013 r.

Gregorczyk T.: Czy CRM to już nowa nauka?, MpK-T, nr 211, 3.04.2008, http://www.marketingnews.pl/theme.php?art=731, pobrano 14.06.2009 r.

Gronroos Ch.: A Service Quality Model and Its Marketing Implications, European Journal of Marketing, 18/1984. (Crossref)

Kotler Ph.: Marketing, Rebis, Poznań 2005.

Migut G.: Analiza danych i data mining w CRM, StatSoft Polska Sp. z o.o., http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/crm.pdf, pobrano 19.02.2013 r.

Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.

Szewczyk Ł.: W firmach kuleje komunikacja z klientem, Media2.pl, http://media2.pl/telekomunikacja/65111-W-firmach-kuleje-komunikacja-z-klientem.html, pobrano 12.02.2013 r.

Webopedia, http://www.webopedia.com/TERM/C/chat_bot.html, pobrano 11.02.2013 r.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty