Elementy platformy strategii marketingowo-finansowej

Main Article Content

Grażyna Golik-Górecka


Słowa kluczowe : platformy strategii marketingowo- finansowej, macierz Sheta/Freizera, macierz opłacalności Marakon Associates, marketingowa marża netto, dekompozycja, kształtowanie wartości dla klienta i dla interesariuszy, dashboard marketing
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji powiązań między strategiami marketingowymi i finansowymi, które ujmuje platforma interfejsu między tymi dwoma obszarami czy też funkcjami przedsiębiorstw. Do tych obszarów można dodać dział IT, który dostarcza narzędzi wspomagających i automatyzujących monitorowanie i wdrażanie strategii np. dashboard marketing.

Article Details

Jak cytować
Golik-Górecka, G. (2013). Elementy platformy strategii marketingowo-finansowej. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 225–238. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.77
Bibliografia

Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA,Warszawa,2003,s.23

Duliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2007

Ganesan S.,(red): Handbook of Marketing and Finance, MPG Books Group, UK, 2012 (Crossref)

Kłosowska B., Tokarski A., Tokarski M., Chojnacka E.: Strategie finansowania działalności przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Kotler Ph, K.L. Keller Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań, 2012

Krupski R., Niemczyk J.,.Stańczyk-Hugiet E, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa,2009

Niemczyk J.: Strategie funkcjonalne, w R. Krupski, J. Niemczyk, E. Stańczyk - Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa, 2009

Pat LaPointe, Marketing By the Dashboard Light, Associadvertisers,2005, www. Marketing NPV.com

Rajzer M., "Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2001

Rappaport A. Creating Shareholder Value, Free Pres, New York, 1986

Rappaport A, Wartość dla akcjonariuszy - poradnik menedżera i inwestora, WIG Press, Warszawa, 1999

Reeves M., Love C., Tillmanns Ph., Strategiczne podejście do strategii, HBRP, Warszawa, luty 2013

Stańczyk-Hugiet E., Strategie ogólne i strategie domen organizacji, w R. Krupski, Niemczyk J., Stańczyk -Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa, 2009

Sobotnik R., Wpływ strategii marketingowych na marżę netto marketingu, Warszawa, SGH, 2010, materiały konferencyjne

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.