ELEMENTS OF PLATFORMS OF MARKETING – FINANCIAL STRATEGIES

Main Article Content

Grażyna Golik-Górecka


Keywords : platforms of the strategy marketing- financial, the Sheth/Freizer Matrix, the Marakon Profitability Matrix, Net Marketing Contribution (NMC)- decomposition, forming for the customer value and for stakeholders, dashboard marketing.
Abstract
Visualising links between marketing strategies is a purpose of the article and financial which the platform of the interface is taking hold between these two areas or also with functions of enterprises of. It is possible to add the IT department which is providing with tools assisting and automating monitoring and implementing to these areas of strategy e.g. dashboard marketing.

Article Details

How to Cite
Golik-Górecka, G. (2013). ELEMENTS OF PLATFORMS OF MARKETING – FINANCIAL STRATEGIES. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 225–238. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.77
References

Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA,Warszawa,2003,s.23

Duliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2007

Ganesan S.,(red): Handbook of Marketing and Finance, MPG Books Group, UK, 2012 (Crossref)

Kłosowska B., Tokarski A., Tokarski M., Chojnacka E.: Strategie finansowania działalności przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Kotler Ph, K.L. Keller Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań, 2012

Krupski R., Niemczyk J.,.Stańczyk-Hugiet E, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa,2009

Niemczyk J.: Strategie funkcjonalne, w R. Krupski, J. Niemczyk, E. Stańczyk - Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa, 2009

Pat LaPointe, Marketing By the Dashboard Light, Associadvertisers,2005, www. Marketing NPV.com

Rajzer M., "Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2001

Rappaport A. Creating Shareholder Value, Free Pres, New York, 1986

Rappaport A, Wartość dla akcjonariuszy - poradnik menedżera i inwestora, WIG Press, Warszawa, 1999

Reeves M., Love C., Tillmanns Ph., Strategiczne podejście do strategii, HBRP, Warszawa, luty 2013

Stańczyk-Hugiet E., Strategie ogólne i strategie domen organizacji, w R. Krupski, Niemczyk J., Stańczyk -Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa, 2009

Sobotnik R., Wpływ strategii marketingowych na marżę netto marketingu, Warszawa, SGH, 2010, materiały konferencyjne

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.