Skuteczność standardowych form promocji na rynku produktów mleczarskich na przykładzie przedsiębiorstwa Bakoma S.A.

Main Article Content

Sandra Jastrzębska


Słowa kluczowe : promocja, przemysł mleczarski, komunikacja marketingowa
Abstrakt
W artykule analizie poddano narzędzia promocji stosowane w branży mleczarskiej na przykładzie przedsiębiorstwa Bakoma S.A. Przeprowadzone badania ukazują wpływ działalności marketingowej przedsiębiorstwa na zachowania zakupowe konsumentów oraz pozycję marki na tle konkurencji. Obejmuje on również przedstawienie ogólnych zagadnień związanych z marketingiem, a w szczególności marketingiem produktów spożywczych, jak również zawiera opis poszczególnych elementów promocji i ich znaczenie w tworzeniu wizerunku firmy. Artykuł obejmuje opis sektora mleczarskiego w Polsce oraz jego zmiany, a także przedstawienie działalności firmy Bakoma S.A., z ukierunkowaniem na aktywność promocyjną.

Article Details

Jak cytować
Jastrzębska, S. (2013). Skuteczność standardowych form promocji na rynku produktów mleczarskich na przykładzie przedsiębiorstwa Bakoma S.A. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 320–330. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.85
Bibliografia

Blythe J., Essentials of marketing, Pearson Education, 2005. (Crossref)

Domański T., Bryła P., Marketing produktów żywnościowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Drzazga M., Systemy promocji przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2006.

Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.

Grzegorczyk A., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.

Gurgul E., Bylińska A., Nagalewska Ż., Promocja jako element marketing-mix na przykładzie wybranej spółdzielni mleczarskiej, [w:] Adamowicz M. [red.], Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.

Hościłowicz E., Janowska I., Meredyk K., Instrumenty marketingu jako czynnik ekspansji sektora żywnościowego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2008.

Janusz Górski, Ożywienie większe niż zwykle, Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34), www.forummleczarskie.pl

Kos Cz., Szwacka-Salmonowicz J., Marketing produktów żywnościowych, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa 1997.

Kotler Ph., ArmstrongG., Principles of Marketing, Prentice Hall, 2007

Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.

Łupińska E., Koszty promocji produktów przemysłu mleczarskiego, [w:] Hościłowicz E., Meredyk K., Efektywność warunki rozwoju handlu żywnością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok 2002.

Parlińska M., Parlińska A., Internet jako medium marketingowe, [w:] Adamowicz M. [red.], Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.

Pilarczyk B., Waśkowski Z., Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary stosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010, za Graczyk M., Telewizja i internet jak narzędzia komunikacji marketingowej.

Smoleński Z., Przetwórstwo mleka, "Rynek mleka. Stan i perspektywy.", październik 2010, Nr.39.

Stańko St., "Rynek mleka i jego produktów: tendencje w produkcji i skupie mleka", październik 2012

Szajner P., Handel zagraniczny mlekiem i jego przetworami, "Rynek mleka. Stan i perspektywy.", październik 2010, Nr.39.

Świetlik K., Spożycie mleka i jego przetworów, "Rynek mleka. Stan i perspektywy.", październik 2010, Nr.39.

Urban S., Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Walter van Waterschoot, Christophe Van de Bulte, The 4P classification of the Marketing Mix Revisited, Journal of Marketing Vol. 56 (October 1982), str. 83-93 (Crossref)

Widelska U., Strategie promocji produktów mleczarskich na przykładzie wybranych przedsiębiorstw województwa podlaskiego, [w:] Hościłowicz E., Meredyk K., Efektywność warunki rozwoju handlu żywnością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok 2002.

Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2001.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.