Specyfika przekazów reklamowych kierowanych do segmentu dziecięco-młodzieżowego

Main Article Content

Grażyna Adamczyk


Słowa kluczowe : młody konsument, komunikacja marketingowa, przekazy reklamowe
Abstrakt
Niniejsze opracowanie prezentuje istotę, mechanizmy i cechy komunikacji marketingowej skierowanej do segmentu dziecięco-młodzieżowego. Szczególną uwagę zwrócono na specyfikę przekazów reklamowych transmitowanych do młodego odbiorcy. Wskazano m.in., iż nastoletni konsumenci stają się coraz bardziej wymagającymi uczestnikami rynku, mającymi ścisłe sprecyzowane oczekiwania. Przedsiębiorstwa z kolei dzięki powszechnemu rozwojowi nowoczesnych technologii, mogą sprostać temu zadaniu, stosując w procesach komunikacyjnych różnorodne instrumenty, które dotrą do docelowych fragmentów rynku. Aby jednak komunikacja spełniła swoje funkcje, należy dokładnie poznać jej adresata i zadbać o to, aby informacja została właściwie rozkodowana i zinterpretowana.

Article Details

Jak cytować
Adamczyk, G. (2013). Specyfika przekazów reklamowych kierowanych do segmentu dziecięco-młodzieżowego. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 9–20. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.58
Bibliografia

Acuft D.S., Reiher R.H.: Kidnaping, WYDAWNICTWO HELION, Gliwice 2006

Adamczyk G.: Specyfika komunikacji marketingowej na rynku młodych konsumentów. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu ZN 135 - Komunikacja Rynkowa. Ewolucja. Wyzwania. Szanse. WYD UEP, Poznań 2010

Badzińska E.: Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, WYDAWNICTWO PWE, Warszawa 2011

Kotler Ph. Lane K.: Marketing, DOM WYDAWNICZY REBIS SP. Z O.O., Poznań, 2012

Mruk H.: Komunikowanie w marketingu, WYDAWNICTWO PWE, Warszawa 2004

Olejniczuk-Merta A.: Młodzi konsumenci w okresie transformacji rynkowej. WYDAWNICTWO AKADEMICKIE I PROFESJONALNE SPÓŁKA Z O.O., Warszawa 2009

Szymoniuk B.: Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody. WYDAWNICTWO PWE, Warszawa 2006

Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, WYDAWNICTWO. NAUKOWE PWN, Warszawa 2005

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.