Postrzeganie marek własnych wybranych detalistów spożywczych w Polsce wśród młodych konsumentów

Main Article Content

Joanna Kaczorowska
Zofia Kot

Abstrakt
W niniejszym artykule zbadano postrzeganie marek własnych detalistów spożywczych wśród polskich konsumentów w wieku 18-34 lata. Otrzymane wyniki potwierdzają, że coraz więcej osób sięga po produkty sprzedawane pod marką detalisty, niezależnie od miejsca zamieszkania, sytuacji materialnej i poziomu wykształcenia. Największą popularnością wśród respondentów cieszą się nazwy marek, które kojarzą im się z nazwą sklepu. Młodzi konsumenci chętnie nabywają produkty podstawowe, zwracając uwagę na aspekt jakości za korzystną cenę. Działaniami, które zachęciłyby młodych dorosłych do częstszego nabywania wyrobów pod marką detalisty są większa różnorodność, większa innowacyjność oraz potwierdzenie ich jakości.

Article Details

Jak cytować
Kaczorowska, J., & Kot, Z. (2013). Postrzeganie marek własnych wybranych detalistów spożywczych w Polsce wśród młodych konsumentów. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 371–380. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.90
Bibliografia

Badzińska E.: Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów. PWE, Warszawa 2011

Fraser A.: Customer attitudes to private labels: the role of store image. Praca dyplomowa przedłożona w Auckland University of Technology, Faculty of Business and Law, Auckland 2009, http://aut.researchgateway.ac.nz/handle/10292/759, tryb dostępu z dnia 12.09.2012

Kumar N., Steenkamp J. B.: Private Label Strategy. How to meet the store brand challenge, Harvard Business School Press, Boston 2007

Małkowska - Borowczyk M.: Zarządzanie marką [w:] Sławińska M. (red): Kompendium wiedzy o handlu, PWN, Warszawa 2008

Nielsen: Shopper Trends. Warszawa, czerwiec 2006

Nielsen: The power of private label. A review of growth trends around the world, 2005. http://se.nielsen.com/trends/documents/ThePowerofPrivateLabel 2005_A4.pdf dostęp z dnia 15.09.2011

PMR Research: Marki Własne w Polsce - wybrane wyniki badania, Karków, 2009 http://www.pmrpublications.com/product/pl_Private_label_in_Poland_2009 dostęp z dnia 20.09.2011Nielsen: The power of private label 2005. A review of growth trends around the world. Wrzesień 2005

PTBRiO (2012): Konsument 2012. Raport Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii http://www.ptbrio.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=52, tryb dostępu z dnia 06.09.2012.Kinoulty Trade:. Marki własne sieci. Ekskluzywnie czy tanio? Konferencja Best Shop. Warszawa, 2004. www.kinres.com.pl/file_download/28 dostęp z dnia 14.03.2012

Reisenwitz T., Iyer R.: Differences in Generation X and Generation Y: Implications for the Organization and Marketers, Marketing Management Journal, Fall 2009

Schreijen S.: Private label vs. brand. An inseparable combination, Rabobank International Utrecht 2011, http://hugin.info/133178/R/1499322/434858.pdf, tryb dostępu z dnia 22.01.2012

Tul - Kryszczuk A.: Marka własna (handlowa) [w:] Kosicka - Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J. Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydanie II, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011

Witkowska A.: Czynniki warunkujące kształtowanie postaw konsumenckich wobec marek własnych oraz ich wpływ na budowanie kapitału marki i wartości dla przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 609, Problemy Finansów, zarządzania i marketingu nr 16, Szczecin 2010

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.