PERCEPTION OF PRIVATE LABELS IN POLAND AMONG YOUNG CONSUMERS

Main Article Content

Joanna Kaczorowska
Zofia Kot

Abstract
In this article we examined the perception of grocery retailers’ private labels among Polish consumers aged 18 - 34 years. The results confirm that increasing number of people buy private label products, regardless of place of residence, financial situation and education level. The most popular among respondents are brand names associated with the name of the store. Yong consumers are willing to purchase basic products, paying attention to the aspect of quality at a reasonable price. Ways to encourage young adults to more frequent buying retailers’ private labels are greater variety, greater innovation and evidence of their quality.

Article Details

How to Cite
Kaczorowska, J., & Kot, Z. (2013). PERCEPTION OF PRIVATE LABELS IN POLAND AMONG YOUNG CONSUMERS. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 371–380. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.90
References

Badzińska E.: Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów. PWE, Warszawa 2011

Fraser A.: Customer attitudes to private labels: the role of store image. Praca dyplomowa przedłożona w Auckland University of Technology, Faculty of Business and Law, Auckland 2009, http://aut.researchgateway.ac.nz/handle/10292/759, tryb dostępu z dnia 12.09.2012

Kumar N., Steenkamp J. B.: Private Label Strategy. How to meet the store brand challenge, Harvard Business School Press, Boston 2007

Małkowska - Borowczyk M.: Zarządzanie marką [w:] Sławińska M. (red): Kompendium wiedzy o handlu, PWN, Warszawa 2008

Nielsen: Shopper Trends. Warszawa, czerwiec 2006

Nielsen: The power of private label. A review of growth trends around the world, 2005. http://se.nielsen.com/trends/documents/ThePowerofPrivateLabel 2005_A4.pdf dostęp z dnia 15.09.2011

PMR Research: Marki Własne w Polsce - wybrane wyniki badania, Karków, 2009 http://www.pmrpublications.com/product/pl_Private_label_in_Poland_2009 dostęp z dnia 20.09.2011Nielsen: The power of private label 2005. A review of growth trends around the world. Wrzesień 2005

PTBRiO (2012): Konsument 2012. Raport Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii http://www.ptbrio.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=52, tryb dostępu z dnia 06.09.2012.Kinoulty Trade:. Marki własne sieci. Ekskluzywnie czy tanio? Konferencja Best Shop. Warszawa, 2004. www.kinres.com.pl/file_download/28 dostęp z dnia 14.03.2012

Reisenwitz T., Iyer R.: Differences in Generation X and Generation Y: Implications for the Organization and Marketers, Marketing Management Journal, Fall 2009

Schreijen S.: Private label vs. brand. An inseparable combination, Rabobank International Utrecht 2011, http://hugin.info/133178/R/1499322/434858.pdf, tryb dostępu z dnia 22.01.2012

Tul - Kryszczuk A.: Marka własna (handlowa) [w:] Kosicka - Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J. Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydanie II, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011

Witkowska A.: Czynniki warunkujące kształtowanie postaw konsumenckich wobec marek własnych oraz ich wpływ na budowanie kapitału marki i wartości dla przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 609, Problemy Finansów, zarządzania i marketingu nr 16, Szczecin 2010

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.