Main Article Content
Article Details
Badzińska E.: Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów. PWE, Warszawa 2011
Fraser A.: Customer attitudes to private labels: the role of store image. Praca dyplomowa przedłożona w Auckland University of Technology, Faculty of Business and Law, Auckland 2009, http://aut.researchgateway.ac.nz/handle/10292/759, tryb dostępu z dnia 12.09.2012
Kumar N., Steenkamp J. B.: Private Label Strategy. How to meet the store brand challenge, Harvard Business School Press, Boston 2007
Małkowska - Borowczyk M.: Zarządzanie marką [w:] Sławińska M. (red): Kompendium wiedzy o handlu, PWN, Warszawa 2008
Nielsen: Shopper Trends. Warszawa, czerwiec 2006
Nielsen: The power of private label. A review of growth trends around the world, 2005. http://se.nielsen.com/trends/documents/ThePowerofPrivateLabel 2005_A4.pdf dostęp z dnia 15.09.2011
PMR Research: Marki Własne w Polsce - wybrane wyniki badania, Karków, 2009 http://www.pmrpublications.com/product/pl_Private_label_in_Poland_2009 dostęp z dnia 20.09.2011Nielsen: The power of private label 2005. A review of growth trends around the world. Wrzesień 2005
PTBRiO (2012): Konsument 2012. Raport Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii http://www.ptbrio.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=52, tryb dostępu z dnia 06.09.2012.Kinoulty Trade:. Marki własne sieci. Ekskluzywnie czy tanio? Konferencja Best Shop. Warszawa, 2004. www.kinres.com.pl/file_download/28 dostęp z dnia 14.03.2012
Reisenwitz T., Iyer R.: Differences in Generation X and Generation Y: Implications for the Organization and Marketers, Marketing Management Journal, Fall 2009
Schreijen S.: Private label vs. brand. An inseparable combination, Rabobank International Utrecht 2011, http://hugin.info/133178/R/1499322/434858.pdf, tryb dostępu z dnia 22.01.2012
Tul - Kryszczuk A.: Marka własna (handlowa) [w:] Kosicka - Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J. Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydanie II, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011
Witkowska A.: Czynniki warunkujące kształtowanie postaw konsumenckich wobec marek własnych oraz ich wpływ na budowanie kapitału marki i wartości dla przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 609, Problemy Finansów, zarządzania i marketingu nr 16, Szczecin 2010
Downloads
- Marita Koszarek, CHALLENGES IN THE MARKETING AND BRANDING OF CLUSTERS , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 10(59) (2013)
You may also start an advanced similarity search for this article.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.