Preferencje konsumentów w zakresie miejsc zakupów żywności jako wyznacznik możliwości rozwoju handlu na targowiskach i bazarach

Main Article Content

Kazimierz Cyran


Słowa kluczowe : targowisko, bazar, dystrybucja żywności, konsument
Abstrakt
W artykule podjęto próbę oceny możliwości i perspektyw rozwoju handlu żywnością na targowiskach i bazarach. Wychodząc z założenia, że o możliwościach rozwoju tych form handlu decydują w dużej mierze konsumenci i ich preferencje w zakresie wyboru miejsc zakupu żywności, w opracowaniu skoncentrowano się na analizie znaczenia jakie targowiska i bazary odgrywają w dystrybucji żywności, oraz na ile oferta tych kanałów zaopatrzenia jest akceptowana przez klientów. W celu pełnego ukazania roli handlu targowiskowego w zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych wybrane charakterystyki przedstawiono na tle innych kanałów sprzedaży żywności, tj.: małego sklepu po sąsiedzku, i sklepów wielkopowierzchniowych.

Article Details

Jak cytować
Cyran, K. (2013). Preferencje konsumentów w zakresie miejsc zakupów żywności jako wyznacznik możliwości rozwoju handlu na targowiskach i bazarach. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 142–155. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.70
Bibliografia

Cyran K., Konsumencka ocena marketingowej oferty bezpośrednich kanałów dystrybucji żywności, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 55, s. 189-193.

Cyrek P., Preferowane miejsca dokonywania zakupów wybranych artykułów żywnościowych - ujęcie dynamiczne, Zeszyty Naukowe nr 236, wyd Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 230.

Grzybowska B., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005, s. 145-154.

Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski,J. Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydanie II, wyd. SGGW. Warszawa 2011.

Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE Warszawa 2012, s. 99-110

Trojanowski M., Preferencje nabywców dotyczące wyboru różnych formatów handlu detalicznego- ujęcie dynamiczne, Zeszyty Naukowe nr 236, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 236-264.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.