CONSUMERS PREFERENCES OF FOOD SHOPPING PLACES AS A DETERMINANT OF THE MARKETS AND BAZAARS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES

Main Article Content

Kazimierz Cyran


Keywords : market, bazaar, food distribution, consumer
Abstract
The article attempts to assess the potential and prospects of the development of the food trade at markets and bazaars. Provided that the possibilities of the development of trade in these formats is largely determined by consumers and their preferences in the selection of the places to buy the food, the study focused on the analysis of the importance of the markets and bazaars in the distribution of food, and acceptation of these channels by the customers. In order to fully expose the role of bazaar markets in satisfying the needs of the consumer, a few selected characteristics are presented in comparison to other food sales channels, i.e.: a small shop in the neighborhood, and large-format stores.

Article Details

How to Cite
Cyran, K. (2013). CONSUMERS PREFERENCES OF FOOD SHOPPING PLACES AS A DETERMINANT OF THE MARKETS AND BAZAARS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 142–155. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.70
References

Cyran K., Konsumencka ocena marketingowej oferty bezpośrednich kanałów dystrybucji żywności, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 55, s. 189-193.

Cyrek P., Preferowane miejsca dokonywania zakupów wybranych artykułów żywnościowych - ujęcie dynamiczne, Zeszyty Naukowe nr 236, wyd Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 230.

Grzybowska B., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005, s. 145-154.

Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski,J. Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydanie II, wyd. SGGW. Warszawa 2011.

Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE Warszawa 2012, s. 99-110

Trojanowski M., Preferencje nabywców dotyczące wyboru różnych formatów handlu detalicznego- ujęcie dynamiczne, Zeszyty Naukowe nr 236, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 236-264.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.