Możliwości zastosowania standardowych narzędzi promocji w marketingu miejsca

Main Article Content

Alicja Sekuła


Słowa kluczowe : marketing terytorialny, promocja terytorialna, promocja mix, narzędzia promocji, reklama, public relations & publicity
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie instrumentów promocji, które jednostki samorządu terytorialnego mogą wykorzystywać w kształtowaniu i przy realizacji strategii marketingowej. W artykule przeanalizowano zestaw czterech podstawowych narzędzi promocji, do których zalicza się reklamę, public relations i publicity, promocję sprzedaży oraz sprzedaż osobistą. Wymienioną grupę rozszerzono o marketing bezpośredni, który przedstawiono z punktu widzenia komunikacji za pomocą Internetu.

Article Details

Jak cytować
Sekuła, A. (2013). Możliwości zastosowania standardowych narzędzi promocji w marketingu miejsca. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 631–642. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.114
Bibliografia

Bailey J. T.: Marketing Cities in the 1980s and Beyond. American Economic Development Council, Cleveland 1989.

Belch G. E., M. A. Belch: Advertising and Promotion. An integrated marketing communications perspectives. McGraw-Hill, Boston, MA 2003.

Czornik M.: Promocja miasta. University of Economics, Katowice 2005.

Daszkowska M. (ed.): Marketing. Ujęcie systemowe. Gdańsk University of Technology, Gdańsk 2005.

Davis A.: Public relations. PWE, Warszaw 2007.

Dobiegała-Korona B., T. Doligalski, B. Korona: Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Diffin, Warsaw 2004.

Garbarski L. (ed.): Marketing. Przewodnik. Wyższa Szkoła Przed. i Zarządzania, Warsaw 2004.

Herrera F., E. López, M. A. Rodriguez: A linguistic decision model for promotion mix management solved with genetic algorithms. "Fuzzy Sets and Systems" 2002, No 131. (Crossref)

Hsu T.-H., T.-N. Tsai, P.-L. Chiang: Selection of the optimum promotion mix by integrating a fuzzy linguistic decision model with genetic algorithms. "Information Sciences" 2009, No 179. (Crossref)

Jaradat A., M. Jaradat, F. Yassine: Promotion objectives, strategies and tools. "Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business" 2011, Vol. 3, No 2.

Kavaratzis M., G. Ashworth: Place marketing: how did we get here and where are we going? "Journal of Place Management and Development" 2008, Vol. 1 No. 2. (Crossref)

Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P. Woźniczka J.: Marketing. Ossolineum, Wrocław-Warsaw-Cracow 1992.

Knecht Z.: Public relations w administracji publicznej. C.H. Beck, Warsaw 2006.

Kotler P., Hamlin, M., Rein, I., Haider, D.: Marketing Asian Places. John Wiley & Sons, Singapore 2002.

Kotler P., N. Lee: Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warsaw 2008.

Kotler Ph., G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong: Marketing. Podręcznik europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw 2002.

Langer W.: Strategiczny marketing w rozwoju jednostki terytorialnej. University of Economics, Katowice 2006.

Lucarelli A., P. O. Berg: City branding: a state-of-the-art review of the research domain. "Journal of Place Management and Development" 2011, Vol. 4, No. 1. (Crossref)

M. Florek: Podstawy marketingu terytorialnego. University of Economics, Poznań 2006.

Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna, Cracow 2003.

Mangold W. G., D. J. Faulds: Social media: The new hybrid element of the promotion mix. "Business Horizons" 2009, Vol. 52, Is. 4. (Crossref)

Miu F.: The Scope of Rural Touring Marketing in Rucar Commune, Arges County. "Agricultural Management" 2010, Vol. 12 Is. 2.

Niedomysl T., M. Jonasson: Towards a theory of place marketing. "Journal of Place Management and Development" 2012 Vol. 5 No. 3. (Crossref)

Odunlami I. B., O. E. Ofoegbu: Effect of Marketing Communication in Promoting Organisational Sales. A Case Study of Sunshine Company. "Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences" 2011, Vol. 2, Is. 5.

Shahhosseini A., F. T. Ardahaey: Marketing Mix Practices in the Cultural Industry. "International Journal of Business and Management" 2011, Vol. 6, No. 8. (Crossref)

Skinner H.: The emergence and development of place marketing's confused identity. "Journal of Marketing Management" 2008, Vol. 24, No. 9-10. (Crossref)

Strzelecki Z. (ed.): Gospodarka regionalna i lokalna. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw 2008.

Szromnik A.: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Wolters Kluwer, Cracow 2007.

Ward S. V.: Selling Places: The Marketing and Promotion of Towns and Cities, 1850-2000. Routledge, New York 1998.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty