Wykorzystanie marketingu społecznego w profilaktyce zdrowia

Main Article Content

Robert Seliga
Joanna Sułkowska

Abstrakt
Zmiany zachodzące w gospodarce, społeczeństwie wpływają na proces kształtowania się systemu opieki zdrowotnej. Do ogólnie rozumianego systemu opieki zdrowotnej zaliczyć można działania związane z profilaktyką zdrowia. Koncepcja marketingu społecznego zwiększa swój udział w działaniach na rzecz profilaktyki zdrowia. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości aplikacji koncepcji marketingu społecznego w obszar profilaktyki zdrowotnej w Polsce. Ilustracja empiryczna roli marketingu społecznego w odniesieniu do profilaktyki zdrowia została oparta o trzy studia przypadku oraz o ilościowe wyniki badań własnych. Ilościowe badania mają charakter pilotażowy i stanowią jedynie wstęp do dalszych rozważań i badań w podjętym temacie. Przedstawione w artykule wyniki badań są wycinkiem ogólnych badań prowadzonych w zakresie profilaktyki zdrowia poprzez działania marketingowe.

Article Details

Jak cytować
Seliga, R., & Sułkowska, J. (2013). Wykorzystanie marketingu społecznego w profilaktyce zdrowia. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 672–683. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.118
Bibliografia

Andresen A.R., Social marketing in the 21 st century, Sage, 2006

Cheng H., Kotler Ph., Lee N.R., Social Marketing for Public Health: Global trends and success stories, Jones & Bartlett, 2011

Czerw A., Marketing w ochronie zdrowia, Difin, Warszawa 2010

French J., Blair-Stevens C., Big Pocket Guide: social marketing, London: National Social Marketing Centre, 2007

Grier S., Bryant C.A., Social marketing in public health, Annual Review of Public Helath, 2004, vol. 26 (Crossref)

Hastings G., Social marketing. Why sholud the Devie have All the Best tunes?, Butterworth-Heinemann, 2010

Hermel L., Romagni P., Le marketing public - Une introduction au marketing des administrations et des organisations publiques, Editura Economica, Paris, 1990

Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing. An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing", Vo. 35, No. 3, 1971 (Crossref)

Sargeant A., Marketing Management for Non profit Organizations, Oxford, Oxford University Press, 1999

Truss A., Marshall R.,. Blair-Stevens C, A history of social marketing, [w:] J. French, C. Blair-Stevens, D. McVey, R. Merritt, Social marketing and public health. Theory and practice, Oxford, New York, 2010 (Crossref)

Walsh D.C., Rudd R.E., Moeykens B.A., Moloney T.W., Social marketing for public health, Health Affairs, 1993, vol. 12 no.2 (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.