ECONOMIC AND FINANCIAL SITUATION OF HOUSEHOLDS IN POLAND – ANALYSIS AND DIAGNOSIS
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
sytuacja materialna, sytuacja ekonomiczno-finansowa, rodzina, gospodarstwa domowe, dochody, oszczędności, konsumpcja, finanse gospodarstw domowych, społeczeństwo, polityka rodzinna, polityka społeczna, polityka gospodarcza, program Rodzina 500 Plus, program Mieszkanie Plus
Abstrakt
Rodziny w Polsce prowadzą gospodarstwa domowe, dysponując znacznie niższym dochodem rozporządzalnym w porównaniu z rodzinami funkcjonującymi w krajach Zachodniej Europy. Poziom konsumpcji rodzin w Polsce w ostatnich latach zbliża się do średniej w Unii Europejskiej, natomiast poziom oszczędności nadwyżek finansowych jest nadal pięciokrotnie niższy względem tej średniej. W Polsce od wielu lat relatywnie najniższe dochody osiągały rodziny wielodzietne. Podobne relacje kształtują się w zakresie sytuacji mieszkaniowej i wyposażenia gospodarstwa domowego w dobra trwałego użytku. W ostatnich latach po globalnym kryzysie finansowym w 2008 roku koniunktura w globalnej i krajowej gospodarce zaczęła się sukcesywnie poprawiać. Równocześnie sytuacja dochodowa rodzin w Polsce także zaczęła się poprawiać. Dodatkowo istotny wpływ na tę poprawę miało uruchomienie w kwietniu 2016 roku programu Rodzina 500 Plus jako kluczowego instrumentu społecznej polityki rodzinnej w Polsce.
Article Details
Jak cytować
Wereda, W., & Prokopowicz, D. (2017). ECONOMIC AND FINANCIAL SITUATION OF HOUSEHOLDS IN POLAND – ANALYSIS AND DIAGNOSIS. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (18(67), 240–258. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2017.18.67.37
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Anna Wasilewska, Dominika Szwed, Formy zatrudnienia pracowników a koszty pracy , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 18(67) (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Joanna Jończyk, Wioletta Wereda, Rola satysfakcji klienta we współczesnym marketingu na przykładzie rynku usług stomatologicznych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 16(65) (2016)
- Wioletta Wereda, Marketing relacji jako nowoczesna strategia biznesu wspierająca działania jednostek samorządu terytorialnego w regionie , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 3(52) (2010)
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.