Strategie greenwashing w wybranych sieciach handlowych w Polsce
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
greenwasing, społeczna odpowiedzialność biznesu, społeczna odpowiedzialność konsumentów, green consumerism
Abstrakt
Problemem poruszonym w artykule jest zjawisko greenwashing, które jest coraz częściej stosowane przez biznes, aby wprowadzić konsumentów w błędne przekonanie o wizerunku firmy lub produktu, jako przyjaznego środowisku naturalnemu. Celem artykułu jest analiza strategii greenwashing stosowanych przez sklepy dyskontowe w ofercie produktów spożywczych i na ich opakowaniach przez producentów. Przeanalizowano kilkadziesiąt produktów żywnościowych organicznych oraz "udających" organiczne w dwóch popularnych sieciach dyskontowych w Polsce. Analiza wyników potwierdza, że w wybranych sieciach stosuje się nieodpowiedzialnie społecznie praktyki sprzyjające stosowaniu strategii greenwashing.
Article Details
Jak cytować
Jakubczak, A. (2018). Strategie greenwashing w wybranych sieciach handlowych w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (20(69), 72–82. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.20.69.30
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Marek Dylewski, Beata Filipiak, Finansowanie zadań z zakresu likwidacji skutków katastrof naturalnych w jednostkach samorządu terytorialnego szczebla powiatowego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 20(69) (2018)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Małgorzata Gotowska, Anna Jakubczak, Jakość życia mieszkańców wsi w wybranych regionach Polski , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 8(57) (2012)