Rozwój rynku gwarancji ubezpieczeniowych w Polsce
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
ubezpieczenia finansowe, gwarancja ubezpieczeniowa, gwarant
Abstrakt
Gwarancje ubezpieczeniowe są instrumentami przeznaczonymi w głównej mierze dla przedsiębiorców, którzy uczestniczą w przetargach oraz zajmują się wykonywaniem kontraktów jako forma zabezpieczenia bez blokowania ich własnych środków finansowych. Celem artykułU była ocena rozwoju i znaczenia gwarancji ubezpieczeniowych na tle ubezpieczeń finansowych w Polsce w latach 2005-2016. Przedstawiono aspekty prawne i konstrukcje gwarancji ubezpieczeniowych. Dokonano analizy rozwoju gwarancji ubezpieczeniowych pod względem liczby zakładów ubezpieczeń, liczby wystawionych polis, wartości składki przypisanej brutto, liczby wypłat oraz wartości wypłaconych odszkodowań i świadczeń brutto.
Article Details
Jak cytować
Parlińska, A., & Jeziorska, K. (2018). Rozwój rynku gwarancji ubezpieczeniowych w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (20(69), 150–162. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2018.20.69.36
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Anna Milewska, CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH JAKO PODMIOT RACJONALIZUJĄCY KOSZTY W ORGANIZACJI – SKALA I ZAKRES DZIAŁANIA W POLSCE , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 20(69) (2018)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Hasan Yavuz, Agnieszka Parlinska, Związek pomiędzy wzrostem gospodarczym a migracją w ujęciu Unii Europejskiej i Turcji , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 28(77) (2022)
- Lilya Avetisyan, Agnieszka Parlińska, THE ROLE OF LEASING IN FINANCING OF INNOVATION IN EUROPE AND ARMENIA , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 16(65) (2016)
- Agnieszka Parlińska, Urszula Tetwejer, Zmiany celów i mierników rezultatów w poszczególnych zadań z zakresu środowiska , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 6(55) (2011)