Main Article Content
Artykuł wskazuje na pewne punkty marketingu kraju, na przykład, w jaki sposób kraje europejskie mogłyby odnieść sukces w sytuacji globalnej konkurencyjności, nie tylko biorąc pod uwagę swoją historię lub kulturę, ale także w obszarze wizerunku produktu, takiego jak kraj pochodzenia. Kraj sam w sobie jest również sposobem na markę. Większość krajów komunikuje się z resztą świata na kilku poziomach, tworząc własne wizerunki, świadomie lub przypadkowo. Decyzje polityczne rządu, sposoby przyciągania zagranicznych inwestorów i wykwalifikowanej siły roboczej, eksport produktów, eksport kultury, promocja turystyki i ostatecznie mieszkańcy kraju są również pozytywnie lub negatywnie zaangażowani w tworzenie wizerunku kraju.
Article Details
GfK USA. 2011. The Anholt-GfK Roper Nation Brands Index. online. [cit. 2011-03-25]. http://www.gfkamerica.com/practice_areas/roper_pam/nbi_index/index.en.html
LUČAIOVÁ, Anka. Made in Slovakia. 2010. [cit. 2011-02-20] Available: http://plus7dni.pluska.sk/plus7dni/rozhovor/2010/02/made-in-slovakia.html
Hnonline.sk. 2011. Slovenské značky majú v zahraničí určite šancu. [cit. 2011-02-20] Available: http://hnonline.sk/ekonomika/c1-25498480-slovenske-znacky-maju-v-zahranici-urcite-sancu
East West Communication. 2011. East West Global Index 200. [cit. 2011-02-20] Available: http://www.eastwestcoms.com/global_volume.htm
FutureBrand.2010. [cit.2011-02-20] Available: http://www.futurebrand.com/wpcontent/uploads/2010/11/CBI_BBC_2010_ex ecsumary.pdf
DZUREKOVÁ, Mária. 2011. Top/down medzi krajinami. In Strategie, č.1, 2011, s. 23
Downloads
- Katarína Kleinová, Ľudmila Nagyová, Petra Waldnerová, Zachowania konsumentów na rynku wina w regionie Nitry , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 10(59) (2013)
- Katarína Kleinová, Zuzana Lušňáková, Realising the Potential of the Internet in Business , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
- Katarína Kleinová, Zuzana Lušňáková, The Place of Corporate Social Responsibility and its Activities in the Retail Firm Management , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 7(56) (2012)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.