Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego na rzecz budowania relacji w transferze technologii

Main Article Content

Waldemar Glabiszewski


Słowa kluczowe : przedsiębiorstwo usługowe, wizerunek przedsiębiorstwa, transfer technologii, relacje międzyorganizacyjne, relacje w transferze technologii
Abstrakt
W niniejszym opracowaniu autor pragnie zaprezentować wielowymiarową rolę wizerunku przedsiębiorstwa, zwłaszcza w działalności o charakterze usługowym. W szczególności jednak stawia sobie za cel dokonanie wieloaspektowej oceny znaczenia wizerunku przedsiębiorstwa usług finansowych w procesie dokonywanego na jego rzecz transferu technologii. W związku z powyższym identyfikuje liczne potencjalne relacje, występujące w procesie transferu technologii na etapie jego inicjowania, przeprowadzania i finalizowania, a następnie ukazuje wpływ wizerunku przedsiębiorstwa na ich podejmowanie i podtrzymywanie. W konsekwencji uzmysławia, w jak dużym stopniu wizerunek przedsiębiorstwa usługowego warunkuje skuteczność absorpcji technologii. Ułatwia on bowiem nawiązywanie niezbędnych w tym procesie kontaktów oraz determinuje jakość i trwałość przewidzianych w nim proinnowacyjnych relacji. I to nie tylko z dawcami technologii, pośrednikami w transferze technologii czy innymi podmiotami jakkolwiek ten proces wspierającymi, ale także z klientami, którzy będąc bezpośrednimi odbiorcami efektów nowo wdrożonej technologii, decydują o ostatecznym sukcesie tego protechnologicznego przedsięwzięcia.

Article Details

Jak cytować
Glabiszewski, W. (2013). Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego na rzecz budowania relacji w transferze technologii. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 161–173. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.13
Bibliografia

Cenker E.M.: Public relations, Wydawnictwo WSB, Poznań 2002.

Child J.: Trust-The Fundamental Bond in Global Collaboration, Organizational Dynamics vol. 29, no. 4/2001, s. 274-288. (Crossref)

Cohen W.M., Levinthal D.A.: Absorptive Capacity: A New Perspective on Learning and Innovation, Administrative Science Quarterly vol. 35, no. 1/1990, s. 128-152. (Crossref)

Cornelissen J.: Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.

Donaldson B., O'Toole T.: Strategic Market Relationships, John Wiley & Sons, Chichester 2007.

Gulati R.: Does Familiarity Breed Trust? The Implications of Repeated Ties for Contractual Choice in Alliances, Academy of Management Journal vol. 38, no. 1/1995, s. 85-112. (Crossref)

Hartmann R.: Strategische Marketingplanung im Einzelhandel - Kritische Analyse spezifischer Planungsinstrumente, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden 1992. (Crossref)

Huxham Ch., Vangen S.: Managing to collaborate, Routledge, New York 2006.

Sudolska A.: Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo UMK, Toruń 2011.

Trott P.: Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall, Harlow 2008.

Walter A.: Technologietransfer zwischen Wissenschaft und Wirtschaft. Voraussetzungen für den Erfolg, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden 2003. (Crossref)

Żyminkowski T.: Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2003.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.