CATERING SERVICES IN PRODUCT STRATEGIES OF ENTERPRISES

Main Article Content

Michał Gazdecki
Elżbieta Goryńska-Goldmann


Keywords : gastronomy, catering services, product strategy
Abstract
Gastronomy is one of the oldest and common kind of service activities. Together with development of societies catering services become more important part of the market. Changes on the food market manifest themselves by development of products strategies, where the catering are growing. The goal of the paper is analysis of catering service as a part of products strategies. The main focus is on two types of strategies: strategies with catering service as an independent product and strategies where the catering service is a part of complex service product.

Article Details

How to Cite
Gazdecki, M., & Goryńska-Goldmann, E. (2013). CATERING SERVICES IN PRODUCT STRATEGIES OF ENTERPRISES. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 195–204. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.74
References

Ahlgren M., Gustafsson I-B, Hall G.: The impact of the meal situation on the consumption of ready meals, International Journal of Consumer Studies 29/2004, s. 485-92 (Crossref)

Andersson T., Mossberg L.: The dining experience: do restaurants satisfy customer needs? Food Service Technology 4/2004, s. 171-7 (Crossref)

Edwards J., Overstreet K.: What is food service?, Journal of Foodservice 20/2009, s. 1-3 (Crossref)

Edwards J.: The foodservice industry: Eating out is more than just a meal, Food Quality and Preferences 27/2013, s. 223-229 (Crossref)

Edwards J., Gustafsson I.B.: The Five Aspects Meal Model, Journal of Foodservice 19/2008, s. 4-12 (Crossref)

Finkelstein J.: Dining Out: Sociology of Modern Manners, Polity, Cambridge 1989

Gazdecki M.: Sektor usług żywieniowych jako element systemu dystrybucji produktów żywnościowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, "Orientacja rynkowa we współczesnym handlu detalicznym", pod redakcją Barbary Borusiak, Zeszyt 177, Poznań 2011, s. 280-290

Gazdecki M.: Współpraca producentów żywności z sektorem usług żywieniowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, "Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych - Gastronomia i zachowania nabywców", pod redakcją Zygmunta Waśkowskiego i Michała Sznajdera, Zeszyt 236/2012, s. 45-53

Global Foodservice Classification, CHD Expert Group, http://chdexpert. com/images/stories/global-foodservice-classification.pdf, dostęp: 20 marca 2013

Global Profit Foodservice, Marketline, February 2012

Gustafsson I.B., Ostrom A., Johansson J., Mossberg L.: The Five Aspects Meal Model: a tool for developing meal services in restaurants. Journal of Foodservice no 17/2006, s. 84-93 (Crossref)

Kowrygo B.: Development of food market services in Poland on the example of restaurant outlets and catering, Challenges and perspectives for the European food market pod redakcją B. Kowrygo, Warsaw University of Life Sciences, Warszawa 2008, s. 63-73

Levytska G.: Usługi gastronomiczne - znaczenie i tendencje rozwoju, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011

Mruk H.: Wartość dla klienta a kształtowanie działań marketingowych, w: H. Mruk (red.), Marketing - zagadnienia współczesne, WSB Poznań 2008

Profit Foodservice in Europe, January 2012

Profit Foodservice in Poland, September 2010

Rogoziński K.: Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000

Sala J.: Marketing w gastronomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011

Sweeney J.C., Wyber F.: The role of cognitions and emotions in the music-approach avoidance behavior relationship. Journal of Services Marketing 16/(2002), s. 51-69 (Crossref)

Warde A., Martens L.: Eating Out: Social Differentiation, Consumption and Pleasure. Press New York, Cambridge 2000 (Crossref)

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.