Zmienność wpływu efektów marketingowych na ocenę skuteczności przedsiębiorstwa w świetle wyników badań menedżerów przedsiębiorstw
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
ocena przedsiębiorstwa, skuteczność, cele przedsiębiorstwa, efekty działań marketingowych
Abstrakt
Ocena przedsiębiorstwa jest czymś oczywistym. Skuteczność przedsiębiorstwa jest przykładem jednej z takich ocen. Najczęściej jest ona kojarzona z realizacją celów. Rozwój koncepcji marketingowych uzasadnia liczne związki między efektami reprezentującymi cele podstawowe przedsiębiorstwa a efektami marketingowymi. Celem artykułu jest próba rozpoznania zmienności znaczenia różnych efektów działań marketingowych dla ocenę przedsiębiorstwa. Zasadne wydaje się oczekiwanie wzrostu wpływu efektów marketingowych na ocenę skuteczności przedsiębiorstwa. Wyniki przeprowadzonego wykazały, iż wzrostowi percepcji znaczenia skuteczności jako kryterium oceny przedsiębiorstwa towarzyszył wzrost percepcji znaczenia efektów reprezentujących cele podstawowe przedsiębiorstwa. Taką samą tendencję dało się zauważyć jedynie w odniesieniu do nielicznych efektów marketingowych.
Article Details
Jak cytować
Kowal, W. (2016). Zmienność wpływu efektów marketingowych na ocenę skuteczności przedsiębiorstwa w świetle wyników badań menedżerów przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (15(64), 75–83. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2016.15.64.7
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Bogdan Mróz, Suwerenność konsumenta w dobie globalizacji i rozwoju nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 15(64) (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.