Marketing relacji jako nowoczesna strategia biznesu wspierająca działania jednostek samorządu terytorialnego w regionie
Main Article Content
Abstrakt
W ostatnich latach rozwój gospodarki rynkowej w Polsce sprawił, że zwykłe administrowanie w samorządach lokalnych przestało się sprawdzać. Potrzebne stało się wdrożenie zarządzania gminą. Działania wchodzące w skład procesu zarządzania jednostką samorządu terytorialnego można podzielić na kilka rodzajów. Najważniejszymi z nich są: określenie założeń polityki gminy oraz koordynowanie realizacji polityki lokalnej, a także monitorowanie wykorzystania zasobów i środków oddanych do dyspozycji gminy, weryfikowanie i kontrola efektów realizacji celów polityki lokalnej, jak również wdrażanie marketingu terytorialnego, który ma służyć tworzeniu określonego wizerunku jednostki i pomagać w jej rozwoju w danym regionie. Niestety elementy marketingu terytorialnego we współczesnej gospodarce coraz częściej są niewystarczające, dlatego też specjaliści poszukują nowych narzędzi wspomagających działania gmin w regionie. W związku z tym terytorialny marketing relacji stanie się jednym z ważniejszych zagadnień poruszanych i stosowanych przez praktyków w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego.
Article Details
Jak cytować
Wereda, W. (2010). Marketing relacji jako nowoczesna strategia biznesu wspierająca działania jednostek samorządu terytorialnego w regionie. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 113–123. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1577
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Joanna Jończyk, Wioletta Wereda, Rola satysfakcji klienta we współczesnym marketingu na przykładzie rynku usług stomatologicznych , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 16(65) (2016)
- Wioletta Wereda, Dariusz Prokopowicz, ECONOMIC AND FINANCIAL SITUATION OF HOUSEHOLDS IN POLAND – ANALYSIS AND DIAGNOSIS , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 18(67) (2017)