Religion marketing based on example of Christianity

Main Article Content

Łukasz Dmowski

Abstract
Contemporary civilization brings dynamic technical, technological and information progress. Communication between Church and environment starts to assume unprecedented forms. The use of traditional forms of preaching the gospel like: homilies, ceremonies or art might not be enough in nowadays. XXI century requires that Christian message is preached to modern society also through new methods in clear and an interesting way. In this work are presented possibilities, which give to Christian Churches modern forms of communication with environment. Well chosen marketing actions may be used to proclaim moral and religious values to societies. Examples presented in this work confirmed that usage of tools and techniques known in marketing may be very helpful for community of Church to spread the gospel. But it is also important to take into consideration, that incompetent usage of marketing may bring many problems and detriments for the community of Church.

Article Details

How to Cite
Dmowski, Łukasz. (2010). Religion marketing based on example of Christianity. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (3(52), 371–385. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.32
References

Alchimowicz P.: Wpadniesz dziś do mnie? Bóg. Jak można reklamować Stwórcę? Więź (3) 2005

Burke S., Taylor B.: B.D. (FRW) McLaren B.D., A Heretic's Guide to Eternity, John Wiley and Sons, 2006

Considine J.J.: Marketing Your Church: Concepts and Strategies, Rowman & Littlefield, 1995

Czujko M.: Jezuici stworzyli plakaty mające przyciągnąć nowicjuszy do ich zakonu, [w:] http://www.wiadomosci24.pl

Daehn M.: Marketing the Church, Lulu.com, St. Louis 2006

Jureczko-Wilk J.: Bóg mówi z billboardów [w:] http://wiadomosci.onet.pl

Kijas Z.: OFM Conv, Mówić o Bogu, Kraków 1997

Marzec P.: Identyfikacja cech marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Promocja osobista stosowana w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Wybrane elementy marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

O'Collins G., Farrugia E.G.: Leksykon pojęć teologicznych i kościelnych z indeksem angielsko-polskim, Wydawnictwo WAM, Kraków 2002

Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Wydawnictwo Pallottinum Poznań 2000

Reising L.R.: Church marketing 101, preparing your church for greater growth, Baker Books, USA 2006

Sacrum na sprzedaż [w:] http://prostozserca.pl/sacrum-na-sprzedaz

Wells D.: God in the Wasteland: The Reality of Truth in the World of Fading Dreams, Leceister, IVP 1994

Wenska A.: Sprzedać religię [w:] http://info.wiara.pl

Burke S., Taylor B.: B.D. (FRW) McLaren B.D., A Heretic's Guide to Eternity, John Wiley and Sons, 2006

Considine J.J.: Marketing Your Church: Concepts and Strategies, Rowman & Littlefield, 1995

Czujko M.: Jezuici stworzyli plakaty mające przyciągnąć nowicjuszy do ich zakonu, [w:] http://www.wiadomosci24.pl

Daehn M.: Marketing the Church, Lulu.com, St. Louis 2006

Jureczko-Wilk J.: Bóg mówi z billboardów [w:] http://wiadomosci.onet.pl

Kijas Z.: OFM Conv, Mówić o Bogu, Kraków 1997

Marzec P.: Identyfikacja cech marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Promocja osobista stosowana w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Wybrane elementy marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

O'Collins G., Farrugia E.G.: Leksykon pojęć teologicznych i kościelnych z indeksem angielsko-polskim, Wydawnictwo WAM, Kraków 2002

Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Wydawnictwo Pallottinum Poznań 2000

Reising L.R.: Church marketing 101, preparing your church for greater growth, Baker Books, USA 2006

Sacrum na sprzedaż [w:] http://prostozserca.pl/sacrum-na-sprzedaz

Wells D.: God in the Wasteland: The Reality of Truth in the World of Fading Dreams, Leceister, IVP 1994

Wenska A.: Sprzedać religię [w:] http://info.wiara.pl

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles