Main Article Content
Article Details
Altkorn J,, Strategia marki, PWE, Warszawa 2001
Barlow J., Stewart P. Markowa obsługa klientów. Nowe źródło przewagi nad konkurencją. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
Ermochkine N., Iglikowski P., 2004, 40 Degrees East: An Anatomy of Vodka, Nova Science Publishers, New York, p. 88
Géraldine M., Au coeur de la marque. Les clés du management de la marquee, Wydawnictwo Dunod, Paryż 2009
Kall J., Silna marka, PWE, Warszawa 2001
Keller K. L., Strategic Brand Management. Prentice Hall, New Jersey 1998
Kotler Ph., Marketing, Wydawnictwo Rebis 2005
Kotler Ph., Armstrong G, Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002
Kozielski R.(red.),Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
McGhie A., Brand is a four letter Word, Positioning and The Real Art of Marketing, Advantage Media Group, South Carolina, 2012
Moi A., Marketing i Public Relations w małej firmie, wyd. Helion One Press, Gliwice 2009
Mruk H. Zarządzanie marką, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Poznań 2002
Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999
Szwajca D., Pozycjonowanie marki na rynku globalnym - możliwości i ograniczenia, Economy and Management - 1/2009 Kwartalnik Ekonomia i Zarządzanie jest kontynuacją Zeszytów Naukowych Ekonomia i Zarządzanie Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2009
Szydzińska K., Powstaje symbol. Marketing w Praktyce, nr 6/2005
Taylor D., Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy?. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
Zboralski M., Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa 2000
http://www.epr.pl/symbol-doskonaly-markowe-nazwisko,marka,1004,1.html/Symbol doskonały: Markowe nazwisko, Marcin Nowoszewski
Philip Ross, Branding: http://www.business-specialties.com/branding2.html
The Economist, 2006, Mozart Mania, from intelligence life, http://www.economist.com/node/6909236
www.chopin.pl
http://luxury.winestory.pl/artykuly/chopin-vodka-najlepsza-wodka-na-swiecie/
http://www.miraculum.pl/produkty/chopin
Von Christisn Furst, 2006, Alles Mozart oder was?, http://www.focus.de/reisen/oesterreich/oesterreich_aid_18880.html
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.