Nazwisko jako forma marki na przykładzie marek: Chopin i Mozart

Main Article Content

Barbara Mróz-Gorgoń


Słowa kluczowe : marka, produkt, strategia, promocja, zarządzanie
Abstrakt
Artykuł ten dotyczy takiego rodzaju marek, których nazwa stanowi zarazem nazwisko znanego artysty- kompozytora. Rozważania autorki opierają się na analizie przykładów wybranych dwóch marek: Chopin i Mozart. Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania nazwisk wielkich kompozytorów, jako nazw marek określonych produktów. Przedstawiane w artykule wnioski opierają się na analizie literatury przedmiotu, case study oraz na wynikach przeprowadzonego badania własnego o charakterze pierwotnym, którego celem była próba identyfikacji rozpoznawalności badanych marek i ich wizerunku z krajem pochodzenia danego artysty w świadomości konsumentów.

Article Details

Jak cytować
Mróz-Gorgoń , B. (2013). Nazwisko jako forma marki na przykładzie marek: Chopin i Mozart. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 328–339. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.28
Bibliografia

Altkorn J,, Strategia marki, PWE, Warszawa 2001

Barlow J., Stewart P. Markowa obsługa klientów. Nowe źródło przewagi nad konkurencją. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010

Ermochkine N., Iglikowski P., 2004, 40 Degrees East: An Anatomy of Vodka, Nova Science Publishers, New York, p. 88

Géraldine M., Au coeur de la marque. Les clés du management de la marquee, Wydawnictwo Dunod, Paryż 2009

Kall J., Silna marka, PWE, Warszawa 2001

Keller K. L., Strategic Brand Management. Prentice Hall, New Jersey 1998

Kotler Ph., Marketing, Wydawnictwo Rebis 2005

Kotler Ph., Armstrong G, Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002

Kozielski R.(red.),Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004

McGhie A., Brand is a four letter Word, Positioning and The Real Art of Marketing, Advantage Media Group, South Carolina, 2012

Moi A., Marketing i Public Relations w małej firmie, wyd. Helion One Press, Gliwice 2009

Mruk H. Zarządzanie marką, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Poznań 2002

Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999

Szwajca D., Pozycjonowanie marki na rynku globalnym - możliwości i ograniczenia, Economy and Management - 1/2009 Kwartalnik Ekonomia i Zarządzanie jest kontynuacją Zeszytów Naukowych Ekonomia i Zarządzanie Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2009

Szydzińska K., Powstaje symbol. Marketing w Praktyce, nr 6/2005

Taylor D., Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy?. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010

Zboralski M., Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa 2000

http://www.epr.pl/symbol-doskonaly-markowe-nazwisko,marka,1004,1.html/Symbol doskonały: Markowe nazwisko, Marcin Nowoszewski

Philip Ross, Branding: http://www.business-specialties.com/branding2.html

The Economist, 2006, Mozart Mania, from intelligence life, http://www.economist.com/node/6909236

www.chopin.pl

http://luxury.winestory.pl/artykuly/chopin-vodka-najlepsza-wodka-na-swiecie/

http://www.miraculum.pl/produkty/chopin

Von Christisn Furst, 2006, Alles Mozart oder was?, http://www.focus.de/reisen/oesterreich/oesterreich_aid_18880.html

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty