Cause Related Marketing - benefits and risks

Main Article Content

Urszula Gołaszewska-Kaczan


Keywords : distribution network, flagship enterprise, risk factor
Abstract
The aim of the study presented in the paper was to identify the key factors which are the source of interference and cause deviations in material flows. Disturbances in material flows, reducing the efficiency of entire supply chains and the efficiency of individual chain links, are treated as risk factors The realization of distributional tasks based on the internal resources and the resources of network partners is, on one hand, an opportunity to adapt to market changes and create innovative products and services, yet, on the other hand, it increases enlarges the complexity of the system and is a source of interference in material flows. Also, the complexity of the network increases together with the growth of the differentiation of the realized tasks. Consequently, distributional enterprises' taking over tasks connected with the differentiation of base products according to the needs reported by the customers (postponed production tasks) also increases the risk of disturbances in material flows.

Article Details

How to Cite
Gołaszewska-Kaczan, U. (2013). Cause Related Marketing - benefits and risks. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 174–183. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.14
References

Carroll A.B.: Business and Society: Ethics and Stakeholders Management, College Division South-Western Publishing Co., Cincinnati, Ohio 1993

Cause Related marketing, http://www.kampaniespoleczne.pl/wiedza_definicje,2393,cause_related_marketing

Chang C.: The effectiveness of advertising that leverages sponsorship and cause-related marketing. A contingency model. "International Journal of Advertising", 31(2)/2012 (Crossref)

Cone C.L., Feldman M.A., DaSilva A.T.: Filantropia jako narzędzie marketingu. "Harvard Business Review Polska", Październik, 2004

Dąbrowski T.J.: Cause-related marketing w kreowaniu i komunikowaniu polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. "Marketing i Rynek" 3/2011

Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Nogieć J., Spychała P.: Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non-profit. Wyd. WSB w Poznaniu, Poznań 2013

Gołaszewska-Kaczan U.: Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa. Wyd. UwB, Białystok 2009

Grau S.L., Garretson Folse J.A.: Cause-Related Marketing (CRM). The Influence of Donation Proximity and Message-Framing Cues on the Less-Involved Consumer. "The Journal of Advertising" 4/2007 (Crossref)

Komuda I.: Causa Related Marketing to pozytywne działanie na rynku, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu", 1/2002

Koschate-Fischer N., Stefan L.V., Hoyer W.D.: Willingness to Pay for CauseRelated Marketing: The Impact of Donation Amount and Moderating Effects. "Journal of Marketing Research" December 2012 (Crossref)

Kotler P.: Konkurencyjność a charakter społeczny. [w:] Organizacja przyszłości, Hesselbein F., Goldsmith M., Beckhard R. (red.), Business Press, Warszawa 1998

Kozłowski W.: Cause-related marketing w badaniach naukowych i praktyce biznesowej. "Marketing i Rynek", 9/2008

Lusiak P.: Marketing społecznie zaangażowany http://e-wolontariat.pl/pl//content/item/id,71,title,Marketing-spolecznie-zaangazowany.htm

Maison D., Wasilewski P. (red.): Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej. Agencja Wasilewski, Kraków 2008

Marketing społecznie zaangażowany, a satysfakcja interesariuszy http://www.cte.org.pl/index.php?docid=607

Nan X., Heo K.: Consumer responses to corporate social responsibility (CRS) initiatives. Examining the Role of Brand-Cause Fit in Cause-Related Marketing. "Journal of Advertising", 2/2007 (Crossref)

Stafiej- Bartosik A., Maison D.: Szlachetna Propaganda Dobroci, czyli drugi tom o Reklamie Społecznej http://www.kampaniespoleczne.pl/wiedza_definicje,2393,cause_related_marketing

Witek-Crabb A.: Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej. [w:] Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, Kaleta A., Moszkowicz K. (red.), Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.