Main Article Content
Article Details
Baran J.: Metody uzupełniania zapasów w spółdzielni mleczarskiej - stadium przypadku, Roczniki Naukowe SERiA, t. XI, z. 1, 2009.
Barney J. B.: Firm resources and sustained competitive advantage, Journal of Management, 17(1)/1991. (Crossref)
Bilińska-Reformat K.: Marketing zakupu jako źródło przewagi konkurencyjnej sieciowych organizacji handlu detalicznego w Polsce, w: Orientacja rynkowa we współczesnym handlu detalicznym, pod red. B. Borusiak, Wydawnictwo UE Poznań.
Carroll A.: The pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, Business Horizons, 34/1991. (Crossref)
Carter C. R.: Purchasing social responsibility and firm performance: The key mediating roles of organizational learning and supplier performance, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management,. 35/2005 (Crossref)
De Wulf K., Odekeren-Schroeder G., Iacobucci D.: Investments in Consumer Relationships: A Cross-Country and Cross-Industry Exploration, Journal of Marketing, 65/2001 (Crossref)
European Competitiveness Report 2008, http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sustainablebusiness/files/csr/documents/csrreportv002_en.pdf, 24-02-2013
Filek J.: Między wolnością gospodarczą a odpowiedzialnością społeczną biznesu, w: Etyka i ekonomia, pod red. B. Klimczak, A. Lewickiej-Strzałeckiej, PWE, Warszawa 2007.
Fishman Ch.: Efekt Wal-Martu, EMKA, Warszawa 2009.
Francis, A.: The Concept of Competitiveness [w:] Francis, A. and P. Tharakan (eds.), The Competitiveness of European Industry, London, Routledge 1989.
Freeman R.E.: Strategic Management: a Stakeholder Perspective, Englewood Cliffs, NJ, Prentice Hall, 1984
http://www.portalspozywczy.pl/tagi/ifs,3966.html, data zapisu 2013-26-2013
Husted B. W., Allen D. B.: Corporate Social Strategy, 2009, Cambridge University Press, Cambridge 2011 (Crossref)
Lowson R. H.: Retail operational strategies in complex supply chain, International Journal of Logistics Management, 12/2001 (Crossref)
Pokorska B.: Dobre praktyki we współpracy przedsiębiorstw handlowych i produkcyjnych, Handel wewnętrzny, styczeń-luty 2012
Porter M.E.: Strategia konkurencji, PWE, Warszawa, 1992
Porter M.E.: Kramer M. R., Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, Harvard Business Review, maj 2011
Słomińska B.: Społeczna odpowiedzialność handlu sieciowego i niezależnego, Handel wewnętrzny styczeń-luty 2012
Śmigielska G..: Kreowanie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym, Wyd. AE, Kraków, 2007
Stankiewicz M. J.: Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, Gospodarka Narodowa, 7-8/2000
Stankiewicz M. J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002
Stevens G. C.: Integrating the Supply Chain, "International Journal of Physical Distribution and Materials Management", 19(8)/1989 (Crossref)
Wathe K. H., Heide J. B.: Relationship Governance in a Supply Chain Network, Journal of Marketing, 68/2004 (Crossref)
Downloads
- Adam Pawlewicz, Piotr Szamrowski, The Importance of Corporate Blogs in Business-Customer Communication , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 9(58) (2013)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Magdalena Stefańska, Grażyna Śmigielska, NEW CHALLENGES FACING RETAIL AND MARKETING – SUSTAINABLE CONSUMPTION AND INNOVATIONS OF TRADE ENTERPRISES , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 16(65) (2016)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.