The social network research as a challenge for contemporary marketing research

Main Article Content

Joanna Płuciennik

Abstract
Opportunities offered by the Web 2.0 show up in the increasingly common use of the social networks. It manifests in the transfer of consumers activities to the internet, and in appearance of commercial institution in social networks. In consequences, there is a need to develop tools that would be able to analyze the activities in social networks. Among them, the most popular is the social network monitoring.

Article Details

How to Cite
Płuciennik, J. (2013). The social network research as a challenge for contemporary marketing research . The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (9(58), 373–382. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.32
References

J. Van Den Bergh, M. Behrer, Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Samo Sedno, Warszawa 2012.

D. Berkowitz, 100 Ways to Measure Social Media, http://www.slideshare.net/davidberkowitz/100-ways-to-measure-social-media-promotionmarketing-association-2010?from=ss_embed.

M. Czaplicka, Jak mierzyć Social Media, http://socjomania.pl/jak-mierzyc-social-media/

W. Gogołek, Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010.

A. Kohut, Social Networking Popular Across Globe, http://www.scribd.com/fullscreen/116542187?access_key=key-1kuery5rw7la60vxm2ac

J. Owyang, J. Lovett, Social Marketing Analytics, A New Framework for Measuring Results in Social Media, http://www.slideshare.net/jeremiah_owyang/altimeter-report-socialmarketing-analytics?from=embed

Ł. Partyka, Nie ujawniasz orientacji seksualnej i poglądów w sieci? Ujawniasz, http://m.next.gazeta.pl/next/1,124027,13542033,Nie_ujawniasz_orientacji_seksualnej_i_pogladow_w_sieci_.html

A. Podlaski, Marketing Społecznościowy, Helion, Gliwice 2010.

M. Sadowski, Rewolucja Social Media, Helion, Gliwice 2013.

C. Shih, Era Facebooka, Helion, Gliwice 2012.

Biznes społecznościowy - nowa era w komunikacji biznesowej, Deloitte, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf

Facebook Ads-najważniejsze informacje, home.pl, http://home.pl/files/poradnik_facebook_ads.pdf

Fanpage Trends, Sotrender, Luty 2013, http://www.sotrender.com/uploads/pdf/trends/5be19d87255261de7db0f5436c4a75b38ce462 ca.pdf

How Digital Influences How We Shop Around the World, Nielsen, http://es.nielsen.com/site/documents/NielsenGlobalDigitalShoppingReportAugust2012.pdf

Najbardziej opiniotwórcze... social media w Polsce, IMM, http://www.instytut.com.pl/IMM/o_firmie/raport_cytaty_social_media_06.2012.pdf

Polskie firmy w mediach społecznościowych, Deloitte, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf

Polskie marki na Facebooku, (w:) "Social Media 2012", Interstandard, http://www.internetstandard.pl/socialmedia2012

Robot internetowy, http://pl.wikipedia.org/wiki/Robot_internetowy

The 1000 most-visited sites on the web, http://www.google.com/adplanner/static/top1000/#

The Value Of A Facebook Fan: An Empirical Review, Syncapse, http://www.syncapse.com/value-of-a-facebook-fan-an-empirical-review/

Wyniki Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2013, https://www.gemius.pl/pl/aktualnosci/2013-03-05/01

http://youarewhatyoulike.com/

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.