BRAND CAPITAL IN THE VALUE EXCHANGE NETWORK

Main Article Content

Krzysztof Kubiak


Keywords : brand, brand capital, value networks
Abstract
In the current knowledge-based economy, the network economy, there appears a new trend for enterprises - an ability to create value. Brand form one of these values that plays an important role in the process of communication between enterprises and the market. Brand can be compared to the most valuable asset that a company possesses. This paper attempts to identify factors contributing to increased brand equity, and also defines a set of values resulting from its capital. The research method was an expert interview and value networks analysis. According to the study, brand capital is a source of future benefits, both tangible and intangible, for the company and the customer.

Article Details

How to Cite
Kubiak, K. (2013). BRAND CAPITAL IN THE VALUE EXCHANGE NETWORK. The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing, (10(59), 432–443. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.95
References

Aaker D.A., Building strong brands, The Free Press, New York 1996.

Alee V., Reconfiguring the Value Network, Journal of Business Strategy, Vol 21, no. 4. 2000. (Crossref)

Alee V., The future of knowledge, Elsevier, Burlington 2003.

Badzińska E., Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa 2011.

Baran, J. (2009). Metody uzupełniania zapasów w spółdzielni mleczarskiej - stadium przypadku. Roczniki Naukowe SERiA, 11(1), 18-23.

Dębski M., Kreowanie silnej marki, PWE, Warszawa 2009.

Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

Kotler P., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, PWN, Warszawa 2008.

Kubiak K., Wykorzystanie sieci wartości podczas analizy przepływu wiedzy, [w:] Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 686

Mazur K., Value Networks approach as a tool for intangibles value analysis and amplification capability - case study, Management Zielona Góra 2007.

Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki - jak zdobyć przewagę na rynku, Poltext, Warszawa 2010.

Polański P., Budowa i pomiar kapitału marki, Copyright by Piotr Polański, Warszawa 2008.

Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006.

Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.

Witek-Hajduk M.K., Zarządzanie silną marką, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles