Main Article Content
Article Details
Candela G., Figini P.: The Economics of Tourism Destinations, Springer, Bologna, 2010.
Domański T.: Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketing terytorialnego, [w:] Markowski T. (red.), Marketing terytorialny, PAN, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Studia, CXVI, Warszawa 2006.
Florek M., Augustyn A.: Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego - zasady i procedury, Fundacja Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011.
Glińska E., Popławski T.: Promocja miasta jako instrument marketingu terytorialnego,[w:] Michałowski K. (red.), Informacja i promocja w turystyce, Materiały konferencyjne z I Sympozjum Naukowego "Znaczenie informacji i promocji w gospodarce turystycznej", Politechnika Białostocka, Białystok, 2002.
Huczek M.: Promocja gminy jako sposób wspierania lokalnego rozwoju społeczno-gospodarczego, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas nr 1/2007.
Kornak A., Rapacz A.: Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław 2001.
Kotler P., Haider D.H., Rein I.: Marketing Places. Attracting investment, industry, and tourism to Cities, States and Nations, The free press, New York 1993.
Markowski T.: Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Matysik-Pejas R., Wojewodzic T.: Rola kanałów przepływu informacji w marketingu terytorialnym, Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 8(3), 2009.
Mikołajczyk A., Florek M., Górski J., Jankowska M.: TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013, Raport z badania przeprowadzonego przez Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2013.
Orfin K.: Polityka promocji jednostki samorządu terytorialnego w kreowaniu wizerunku obszarowego produktu turystycznego (na przykładzie gmin województwa zachodniopomorskiego), Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław 2015.
Osiński J.: Administracja publiczna a gospodarka regionalna i lokalna [w:] Gospodarka regionalna i lokalna, red. Z. Strzelecki, Warszawa 2008.
Szromnik A.: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer S. A., Warszawa 2016.
Szymoniuk B.: Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA, Warszawa 2006.
Timothy D.J., Boyd S.W.: Heritage tourism, Pearson Education Limited, New York 2003.
Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, WN PWN, Warszawa 2013.
Wojciechowski E.: Zarządzanie w samorządzie terytorialnym, DIFIN, Warszawa 2003.
Wrzoska W.: Strategie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Ziółkowski M., Goleń M.: Zarządzanie strategiczne rozwojem lokalnym. [w:] Zarządzanie gospodarką i finansami gminy, SGGW, Warszawa 2006.
Żurawik W.: Marketing. Podstawy i kontrowersje, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2005.
Downloads
- Dorota Jegorow, SOURCES OF FINANCING EUROPEAN PROJECTS IN RELATION TO FINANCIAL TRANSFERS POLAND - EUROPEAN UNION , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 17(66) (2017)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Piotr Bórawski, Wojciech Gotkiewicz, The role of European Integration and Common Agricultural Policy in the Development of Farms Having Alternative Sources of Income , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 8(57) (2012)
- Piotr Bórawski, Wojciech Gotkiewicz, Dorota Stefańska, Functioning of Farms Included in Agri-environmental Programme Based on the Example of Mława Poviat , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 8(57) (2012)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.