Main Article Content
Article Details
GPW, Lista spółek, https://www.gpw.pl/spolki [data dostępu: 09.10.2017].
Jedynak T., Kontrowersje wokół efektywności inwestycji społecznie odpowiedzialnych, "Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego", 2011, nr 11.
Jedynak T., Rozwój koncepcji inwestowania społecznie odpowiedzialnego w Polsce i na świecie, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie", 2011, nr 875.
Maćkowiak E., Polityka rachunkowości a kierunki zmian raportowania w przedsiębiorstwach, "Studia Ekonomiczne", 2014, nr 201.
Marcinkowska M., Kapitał relacyjny banku. Ocena banku w kontekście relacji z interesariuszami, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013. (Crossref)
Mazurczak A., Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu jako nowy element raportowania biznesowego [w:] B. Micherda (red.), Kierunki ewolucji sprawozdawczości i rewizji finansowej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012.
Mendryk I., Budowanie relacji z otoczeniem jako kompetencja organizacji, "Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio H. Oeconomia", 2008, Vol. XLII, 10.
Ostaszewski J. (red.), Finanse, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013.
RESPECT Index, Opis projektu, http://www.odpowiedzialni.gpw.pl/opis_projektu [data dostępu: 01.10.2017].
Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce - Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
Rudnicka A., Komunikowanie o społecznej odpowiedzialności między przedsiębiorstwem a interesariuszami [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
Szot-Gabryś T., Społecznie odpowiedzialne inwestowanie a społecznie odpowiedzialne inwestycje [w:] J. Ostaszewski (red.), O nowy ład finansowy w Polsce. Rekomendacje dla animatorów życia gospodarczego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2015.
Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz. U. 1994 Nr 121 poz. 591 ze zm.
Zasuwa G., Społeczna odpowiedzialność jako perspektywiczny obszar w sprawozdawczości przedsiębiorstw [w:] D.A. Mikulska, Polityka rachunkowości jednostki a jakość sprawozdania finansowego. Wybrane aspekty, Wydawnictwo KUL, Lublin 2012.
Żychlewicz M., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia prowadzenia działalności polskich przedsiębiorstw, "Współczesne problemy ekonomiczne", 2015, nr 11. (Crossref)
Downloads
- Gabriela Łukasik, Joanna Błach, DIVIDEND POLICY AND STAKEHOLDERS’ CONFLICTING EXPECTATIONS , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 19(68) (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Grażyna Michalczuk, Urszula Konarzewska, SOCIALLY RESPONSIBLE INVESTING AS THE DI-RECTION OF CAPITAL MARKET DEVELOPMENT , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 27(76) (2022)
- Grażyna Michalczuk, Urszula Konarzewska, THE IMPORTANCE OF NON-FINANCIAL REPORTING IN SOCIALLY RESPONSIBLE INVESTING , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 21(70) (2019)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.