Main Article Content
Article Details
Bańka A.: Intencjonalne konstruowanie przyszłości i wyprzedzające realizowanie celów: walidacja Skali Proaktywności Ogólnej. Czasopismo Psychologiczne. Psychological Journal, 21(1)/2015. (Crossref)
Baruk A. I.: Prosumpcja jako wielowymiarowe zachowanie rynkowe. Zakres aktywności marketingowej współczesnych nabywców, PWE, Warszawa 2017.
Bateman T. S., Crant J. M.: The proactive component of organizational behavior: A measure and correlates, Journal Of Organizational Behavior 14/1993. (Crossref)
Bateman T. S., Crant J. M.: Proactive behavior: meaning, impact, recommendations, Business Horizons 42(3)/1999. (Crossref)
Biesok G., Wyród-Wróbel J.: Modele satysfakcji klienta, Difin, Warszawa 2016.
Biesok G., Wyród-Wróbel J.: Relacje pomiędzy postrzeganą jakością usług i satysfakcją klientów supermarketów, Problemy Jakości 50(5)/2018. (Crossref)
Biesok G., Wyród-Wróbel J.: Merchandising w łańcuchu dostaw, Wybrane Zagadnienia Logistyki Stosowanej, Komitet Transportu Polskiej Akademii Nauk, 3/2006.
Claes R., Loo K. V.: Relationships of proactive behaviour with job-related affective well-being and anticipated retirement age: an exploration among older employees in Belgium, European Journal of Ageing 8(4)/2011. (Crossref)
Crant J. M.: Proactive behavior in organizations, Journal of Management 26(3)/2000. (Crossref)
Falkowski A., Tyszka T.: Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2002.
Ismail A., Nowalid W. A. W. M. and Bakar R. A.: Proactive behaviour as a mediator of the relationship between career management andcareer satisfaction, Jurnal Pengurusan (UKM Journal of Management) 48/2016. (Crossref)
Liczmańska K.: Kluczowe czynniki determinujące zachowania konsumenckie na przykładzie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 875 Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu 41(2)/2015. (Crossref)
Ling N-P., Bandar N. F. A., Halim F. A. and Muda A. L.: Proactive behaviour as a mediator in the relationship between quality of work life and career success, International Journal of Business and Society 18 S4/2017.
Mallin M. L., Ragland Ch. B. and T. A. Finkle: The Proactive Behavior of Younger Salespeople: Antecedents and Outcomes, Journal of Marketing Channels 21/2014. (Crossref)
Miczyńska-Kowalska M.: Istota konsumpcji i zachowań konsumenckich - zarys problematyki, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin - Polonia, Vol. XXVI, 9, Sectio I 2001.
Mirońska D.: Zachowania nabywców na rynku - trendy i wpływ na działanie przedsiębiorstw, International Journal of Management and Economics 27/2010.
Piersiala L.: Strategie zakupowe konsumentów uwarunkowane płcią, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie 68(1905)/2014.
Rudnicki L.: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
Rybowska A.: Zachowania zakupowe klientów sklepów internetowych, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni nr 65, grudzień 2010.
Wu Ch. H., Parker S. K.: Thinking and Acting in Anticipation: A Review of Research on Proactive Behavior, Advances in Psychological Science 21(4)/2013. (Crossref)
Downloads
- Agata Marcysiak, Adam Marcysiak, MANAGEMENT OF ECONOMIC ASSETS WITH VARIOUS PRODUCTION PROFILES , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 21(70) (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.