Main Article Content
Article Details
Bellon M., Szefowa IBM uważa, że zatrudnianie ludzi na podstawie dyplomu, jest błędem, Business Sinder Polska, https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/kariera/kariera-w-branzytechnologicznej- rady-szefowej-ibm/esre9wc (z dnia: 10.02.2019).
Bright L., Public Employees With High Levels of Public Service Motivation: Who Are They, Where Are They, and What do They Want?, "Review of Public Personnel Administration", Vol. 25. 2, 2005, pp. 138-154. (Crossref)
Bright L., Why Age Matters in the Work Preferences of Public Employees: A Comparison of Three Age-Related Explanations, "Public Personnel Management", Vol. 39, 1, 2010, pp. 1-14. (Crossref)
Bright L., Where Does Public Service Motivation Count the Most in Government Work Environments? A Preliminary Empirical Investigation and Hypotheses, "Public Personnel Management", Vol.42, 1, 2013, pp. 5-26. (Crossref)
Ciekanowski Z.: Rola menedżera w organizacji, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo- Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie", z. 34, nr 107, 2015, ss. 185-195.
Ciesielska , Lider poszukiwany. Jak stworzyć model kompetencji pożądanego lidera zespołu, "Personel 7 ", 2007.
Drucker P.F.: Menedżer skuteczny, AE, Kraków 1994; C.S. Nosal: Psychologia myślenia i działania menedżera, AKADE, Kraków 2001; P. Wachowiak: Profesjonalny menedżer, Difin, Warszawa 2001.
Foehl P.S., The Cultural Manager:Marginal Notes on a Discussion of Roles and Values, http://www.artsmanagement.net/3b9c996acd3299326518f8e1ff3ad82d,0fm.pdf (27.11.2019).
Fohla P.S., Wolframb G., Peperc R., Cultural Managers as 'Masters of Interspaces' in Transformation Processes - a Network Theory Perspective, "Zeitschrift für Kulturmanagement", 1/2016, S. 17-49 (https://www.netzwerk-kulturberatung.de/content/1-ueber/1-dr-patrick-s-foehl/1- publikationen/cultural-managers-as-masters-of-interspaces-in-transformation-processes-anetwork- theory-perspective/b38_zkm2016.1-xx-fohl-et-al-id033.pdf (27.11.2019).
Goldsmith M., Greenberg C., Robertson A., Hu-Chan M.: Globalni liderzy - kolejna generacja, Warszawa 2007, s. 65.
Guryn H.: Czy warto mierzyć zaangażowanie pracowników, "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 4. Indisowa L., Kołodziejczyk-Olczak I., Uwarunkowania skutecznego motywowania. Proces komunikacji, Łódź 2000, s. 47.
Informacja o zawodzie - menedżer kultury, 2010, s. 4.
Kania S.: Przewódca jako kreator zmian w organizacji, "Menagement Forum", vol. 3, no. 2, 2015, ss. 38-43. (Crossref)
Konecki K.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa, PWN, 2000, s. 26.
Korczyńska M.: Marka miasta, "Marketing i Rynek", (12),2002, ss. 2-10.
Kostera M., Kownacki S., Szumski A.: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, [w:] A. Koźmiński, W. Piotrowski: Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004, s. 315.
Kotler Ph., Lee N.: Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektowności, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2008.
Krawiec W.: Kreatywność jako determinanta tworzenia wartości i pogłębiania doświadczeń jej odbiorców, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 529, 2018, ss. 129- 139. (Crossref)
Kuc B., Moczydłowska J.: Zachowania organizacyjne, Warszawa 2009, s. 77.
Lindzey G., Aronson E.: Handbook of Social Psychology, New York, Random House, 1985.
Machara L., Jain P., Factors affecting staff motivation in public libraries: a case of selected public libraries in Botswana, "Mousaion: South African Journal of Information Studies", Vol. 34, 1, 2016, pp. 101 - 122. (Crossref)
Markowski T.: Marketing terytorialny, "Studia KPZK PAN", t. CXII, 2002.
Matejun M., Dębska S., Non-Economic Incentives to Motivate Employees - Lodz Branch of Norauto Polska Ltd. Example, [in:] D. Lewicka (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH University of Science and Technology Press, Krakow 2010, pp. 91-112.
Meyer J.P., Allen N.J., A Tree-Component Conceptualization on Organizational Commitment, "Human Resource Management Review" 1991, No. 1, ss. 61-89. (Crossref)
Niedbalski J.: Komputerowe wspomaganie analizy danych jakościowych. Zastosowanie oprogramowania NVIVO i Atlas.TI w projektach badawczych opartych na metodologii teorii ugruntowanej, Wyd. UŁ, Łódź 2014. (Crossref)
Park S., Motivation of Public Managers as Raters in Performance Appraisal: Developing a Model of Rater Motivation, "Public Personnel Management", Vol. 43, 4, 2014; pp. 387-414. (Crossref)
Penc J.:, Nowe zarządzanie w nowej gospodarce, Wydawca SLG International Training Center, Warszawa 2010.
Penc J.: Motywowanie w zarządzaniu, Kraków 1996, s. 203.
Polityka Rozwoju Kultury 2020+ dla Miasta Łodzi.
Raport: Motywacje menadżerów 2016, ARC Rynek i opinie, Warszawa 2016.
Raport GUS: Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce w latach 2013-2015, s. 41-63.
Seweryn R.: Kryzys gospodarczy a ewolucja marki Kraków w opinii hiszpańskich turystów, "Współczesne Zarządzanie" (1), 2013, ss. 51-61.
Simerson K. B., Venn M. L.:, Menedżer jako lider, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa. Strategii Zarządzania Marka Łódź na lata 2010-2016, s. 17-30.
Tomaszuk A.: Sylwetka menedżera w świetle teorii zarządzania i badań własnych na przykładzie menedżerów sektora budownictwa województwa podlaskiego, "Economics and Management", nr 4, 2013, ss. 67-81.7].
Wadden J. D.: Marketing creativity: the influence of personal and proximal work factors on creative activity, " Marketing Management Journal", vol. 21 (2), 2011, s. 73.
Woodman R. W., Sawyer J. E., Griffin R.: Toward a Theory of Organizational Creativity, " Academy of Management Review" vol. 18 (2), 1993. (Crossref)
Wierżyński W.: Menedżerowie nowej ery, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=4A743DA96D4F422C94CAB3F7CACF303 6, dostęp: 15.11.2018.
Williams M.: Mistrzowskie przywództwo, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2009.
Wright B. E, Kim S., Participation's Influence on Job Satisfaction: The Importance of Job Characteristics, "Review of Public Personnel Administration", 24, 1, 2004, pp. 18-40. (Crossref)
Wójtowicz M., Tajemnice motywacji - trzy spojrzenia na problem motywacji pracowników, Good Point, https://goodpoint.blog/tajemnice-motywacji-trzy-spojrzenia-na-problem-motywacjipracownikow/ (z dnia: 24.04. 2017).
Downloads
- , PRACTICAL CONSIDERATIONS FOR THE IMPLEMENTATION OF MARKETING AUDIT AS STRATEGIC CONTROL , The Scientific Journal European Policies, Finance and Marketing: No. 22(71) (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All articles published in European Policies, Finance and Marketing are fully open access. In this way, the scientific research results contained in articles published in our journal are available to every reader free of charge - in accordance with the CC BY-NC license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).
According to the CC BY-NC license you are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Source: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.en
According to that, the authors retain the copyright and full publishing rights.