Marketing religijny na przykładzie chrześcijaństwa

Main Article Content

Łukasz Dmowski

Abstrakt
Współczesna cywilizacja przynosi dynamiczny postęp techniczny, technologiczny i informacyjny. Komunikacja między Kościołem a otoczeniem zaczyna przybierać niespotykane dotychczas formy. Posługiwanie się wyłącznie tradycyjnymi formami przekazu ewangelii jak żywe słowo, obrzędy czy sztuka może okazać się niewystarczające. XXI wiek wymaga aby orędzie chrześcijańskie było głoszone współczesnemu człowiekowi również za pomocą nowych metod, w sposób czytelny i interesujący. W niniejszej pracy przedstawiono możliwości, jakie stwarzają dla Kościołów chrześcijańskich nowoczesne formy komunikacji z otoczeniem. Zwrócono uwagę, iż odpowiednio dobrane działania marketingowe mogą służyć głoszeniu wartości moralnych i religijnych społeczeństwom. Ukazano przykłady, które potwierdziły, że korzystanie z narzędzi i technik marketingowych może być dla wspólnoty Kościoła bardzo pomocne w szerzeniu ewangelii. Jednocześnie podkreślono, iż nieumiejętne posługiwanie się marketingiem może przynieść całej wspólnocie Kościoła wiele szkód.

Article Details

Jak cytować
Dmowski, Łukasz. (2010). Marketing religijny na przykładzie chrześcijaństwa. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (3(52), 371–385. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2010.3.52.32
Bibliografia

Alchimowicz P.: Wpadniesz dziś do mnie? Bóg. Jak można reklamować Stwórcę? Więź (3) 2005

Burke S., Taylor B.: B.D. (FRW) McLaren B.D., A Heretic's Guide to Eternity, John Wiley and Sons, 2006

Considine J.J.: Marketing Your Church: Concepts and Strategies, Rowman & Littlefield, 1995

Czujko M.: Jezuici stworzyli plakaty mające przyciągnąć nowicjuszy do ich zakonu, [w:] http://www.wiadomosci24.pl

Daehn M.: Marketing the Church, Lulu.com, St. Louis 2006

Jureczko-Wilk J.: Bóg mówi z billboardów [w:] http://wiadomosci.onet.pl

Kijas Z.: OFM Conv, Mówić o Bogu, Kraków 1997

Marzec P.: Identyfikacja cech marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Promocja osobista stosowana w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Wybrane elementy marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

O'Collins G., Farrugia E.G.: Leksykon pojęć teologicznych i kościelnych z indeksem angielsko-polskim, Wydawnictwo WAM, Kraków 2002

Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Wydawnictwo Pallottinum Poznań 2000

Reising L.R.: Church marketing 101, preparing your church for greater growth, Baker Books, USA 2006

Sacrum na sprzedaż [w:] http://prostozserca.pl/sacrum-na-sprzedaz

Wells D.: God in the Wasteland: The Reality of Truth in the World of Fading Dreams, Leceister, IVP 1994

Wenska A.: Sprzedać religię [w:] http://info.wiara.pl

Burke S., Taylor B.: B.D. (FRW) McLaren B.D., A Heretic's Guide to Eternity, John Wiley and Sons, 2006

Considine J.J.: Marketing Your Church: Concepts and Strategies, Rowman & Littlefield, 1995

Czujko M.: Jezuici stworzyli plakaty mające przyciągnąć nowicjuszy do ich zakonu, [w:] http://www.wiadomosci24.pl

Daehn M.: Marketing the Church, Lulu.com, St. Louis 2006

Jureczko-Wilk J.: Bóg mówi z billboardów [w:] http://wiadomosci.onet.pl

Kijas Z.: OFM Conv, Mówić o Bogu, Kraków 1997

Marzec P.: Identyfikacja cech marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Promocja osobista stosowana w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

Marzec P.: Wybrane elementy marketingu w Kościele katolickim, Wydawnictwo Polihymnia, Lublin 2005

O'Collins G., Farrugia E.G.: Leksykon pojęć teologicznych i kościelnych z indeksem angielsko-polskim, Wydawnictwo WAM, Kraków 2002

Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, Wydawnictwo Pallottinum Poznań 2000

Reising L.R.: Church marketing 101, preparing your church for greater growth, Baker Books, USA 2006

Sacrum na sprzedaż [w:] http://prostozserca.pl/sacrum-na-sprzedaz

Wells D.: God in the Wasteland: The Reality of Truth in the World of Fading Dreams, Leceister, IVP 1994

Wenska A.: Sprzedać religię [w:] http://info.wiara.pl

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty