Interes konsumenta a interes banku w umowach o kredyt na zakup samochodu
Main Article Content
Abstrakt
Artykuł przedstawia zasady kształtowania interesów stron w umowach kredytu na zakup samochodu osobowego, zawieranych pomiędzy bankami a konsumentami. Przedstawiono pojęcie umowy kredytu oraz umowy kredytu konsumenckiego. Przedstawiono formy, zakres i dokumentację umowy kredytowej. Wykazano, iż treść umowy kredytowej kształtowana jest przede wszystkim w regulaminach umów kredytowych. W artykule przedstawiono także pojecie konsumenta oraz wykazano jego pozycję prawną, jako strony konsumenckich umów kredytowych. Analizie porównawczej pierwotnej podano treści wzorców umów lub regulaminów umów kredytowych zawieranych z konsumentami na finansowanie zakupu samochodu osobowego, ze szczególnym uwzględnieniem klauzul dotyczących zabezpieczenia spłaty kredytu. Analizy porównawczej dokonano na podstawie dokumentów i odpowiedzi uzyskanych w wyniku bezpośrednich lub elektronicznych kontaktów z bankami, które oferowały konsumentom kredytu na zakup samochodu w okresie marzec – kwiecień 2010 r. Bankom przedstawiono zapytanie potencjalnego klienta o udzielenie kredytu na zakup samochodu, o charakterystyce przedstawionej w artykule.
Article Details
Jak cytować
Jurkowski, R. (2010). Interes konsumenta a interes banku w umowach o kredyt na zakup samochodu. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (4(53), 227–237. Pobrano z https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1527
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Ryszard Jurkowski, Polityka w dziedzinie edukacji i kształcenia zawodowego , Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing: Nr 2(51) (2009)