Analiza oferty produktowej gospodarstw agroturystycznych w Polsce

Main Article Content

Jacek Chotkowski
Małgorzata Czerwińska-Jaśkiewicz


Słowa kluczowe : agritourism services, offer of product, regional diversification in Poland
Abstrakt
The main aim of this paper is to present the offer of agritourist farms in Poland. The authors demonstrate that their offers are highly diversified over regions. This stems from differences in the attractiveness of particular areas, social and economic factors, as well as policies laid down by local governments. Research has shown that farmers move towards enriching their services to tourists who want to stay in the countryside by offering cycle rental, as well as horse riding lessons or local sightseeing. Moreover, Polish hosts more and more often see the need to make use of regional attractions in terms of cultural life when designing the product for their visitors (e.g. regional dishes). The present paper was written on the basis of data contained in the catalogue titled “Poland-The Atlas of Agritourism. Welcome to the Countryside” published by the Polish Federation of Agritourism “Welcoming Farms” and also website www.agroturystyka.pl.

Article Details

Jak cytować
Chotkowski, J., & Czerwińska-Jaśkiewicz, M. (2013). Analiza oferty produktowej gospodarstw agroturystycznych w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (9(58), 88–98. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.9.58.7
Bibliografia

Curtis M. H., Marketing Techniques for the Tourism Industry Travel World, 1968

Czerwińska-Jaśkiewicz M., Marketing w agroturystyce. Ujęcie segmentacyjne, Wyd. Difin, Warszawa 2013

Drzewiecki M., Agroturystyka. Założenia - uwarunkowania - działania., Instytut Wydawniczy Świadectwo, Bydgoszcz 1995

Drzewiecki M., Podstawy agroturystyki, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2002

Gałecki R., Gołębski G., Ekonomika turystyki, Zeszyt 282, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1980

Guzik Cz., Turystyka wiejska na Podhalu (na przykładzie Białki i Bukowiny Tatrzańskiej), w: Turystyka czynnikiem integracji międzynarodowej, pod. red. J. Bilińskiego, D. Sawaryn, Wyd. WSIiZ w Rzeszowie, Rzeszów 2003

Jachimowicz E., Krzyżanowska K., Pozarolnicze funkcje gospodarstwa rolniczego na przykładzie działalności agroturystycznej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2004

Kotler Ph., Armstrong G., Principles of Marketing, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 1989

Kurtyka I., Produkty turystyki wiejskiej w górach Stołowych, SERiA, tom VII, z. 4, SGGW, Warszawa, 2005

Kurtyka I., Szanse i bariery rozwoju turystyki wiejskiej w Sudetach, w: Ekonomiczne i społeczne aspekty rozwoju turystyki wiejskiej, pod red. naukową I. Sikorskiej - Wolak, Wyd. SGGW, Warszawa 2008

Kutkowska B., Podstawy rozwoju turystyki ze szczególnym uwzględnieniem agroturystyki na Dolnym Śląsku, Wyd. AR we Wrocławiu, nr 455, Monografia nr XXXI, Wrocław 2003

Levitt T., Exploit the Product Life Cycle, Harvard Business Review, Vol. 43, Nov.-Dec. 1965

Levitt T., Marketing success through differentiation-of anything, Harvard Business Review, Jan.-Feb. 1980

Majewski J., Wiejskość jako rdzeń produktu turystycznego-użyteczność podejść geograficznego i ekonomicznego, Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, Wyd. SGGW, Warszawa 2010

Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996

Polska-Atlas Turystyki Wiejskiej 2010/2011. Wieś Polska Zaprasza, Wydawnictwo Polska Federacja Turystyki Wiejskiej GG, Warszawa 2010

Tatara J., Sawicki B., Czerniec W., Rozwój produktu agroturystycznego na przykładzie trzech gospodarstw agroturystycznych z województwa lubelskiego (studium przypadku), Zeszyty AR w Krakowie nr 402, z. 90, Kraków 2003

wrotamalopolski.pl

www.agroturystyka.pl

www.kaszuby.info.pl

www.turystyka.dolnyslask.pl

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty