Usługa żywieniowa w strategiach produktowych przedsiębiorstw

Main Article Content

Michał Gazdecki
Elżbieta Goryńska-Goldmann


Słowa kluczowe : gastronomia, usługi żywieniowe, strategia produktu
Abstrakt
Gastronomia to jedna z najstarszych i najbardziej rozpowszechnionych form działalności usługowej. Wraz z rozwijaniem się społeczeństw zauważa się coraz większy zakres korzystania z usług żywieniowych, tym samym sektor usług żywieniowych staje się coraz ważniejszym elementem rynku żywnościowego. Przemiany występujące na rynkach żywnościowych ujawniają się miedzy innymi w rozwoju strategii produktywnych przedsiębiorstw, w których wzrasta znaczenie usług żywieniowych. Celem artykułu jest omówienie usługi żywieniowej jako elementu strategii produktowych przedsiębiorstw. Główny nacisk położono na dwa rodzaje strategii: strategie, w których usługa żywieniowa stanowi samodzielny produkt oraz strategie, w których usługa żywieniowa elementem złożonego produktu usługowego.

Article Details

Jak cytować
Gazdecki, M., & Goryńska-Goldmann, E. (2013). Usługa żywieniowa w strategiach produktowych przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse I Marketing, (10(59), 195–204. https://doi.org/10.22630/PEFIM.2013.10.59.74
Bibliografia

Ahlgren M., Gustafsson I-B, Hall G.: The impact of the meal situation on the consumption of ready meals, International Journal of Consumer Studies 29/2004, s. 485-92 (Crossref)

Andersson T., Mossberg L.: The dining experience: do restaurants satisfy customer needs? Food Service Technology 4/2004, s. 171-7 (Crossref)

Edwards J., Overstreet K.: What is food service?, Journal of Foodservice 20/2009, s. 1-3 (Crossref)

Edwards J.: The foodservice industry: Eating out is more than just a meal, Food Quality and Preferences 27/2013, s. 223-229 (Crossref)

Edwards J., Gustafsson I.B.: The Five Aspects Meal Model, Journal of Foodservice 19/2008, s. 4-12 (Crossref)

Finkelstein J.: Dining Out: Sociology of Modern Manners, Polity, Cambridge 1989

Gazdecki M.: Sektor usług żywieniowych jako element systemu dystrybucji produktów żywnościowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, "Orientacja rynkowa we współczesnym handlu detalicznym", pod redakcją Barbary Borusiak, Zeszyt 177, Poznań 2011, s. 280-290

Gazdecki M.: Współpraca producentów żywności z sektorem usług żywieniowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, "Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych - Gastronomia i zachowania nabywców", pod redakcją Zygmunta Waśkowskiego i Michała Sznajdera, Zeszyt 236/2012, s. 45-53

Global Foodservice Classification, CHD Expert Group, http://chdexpert. com/images/stories/global-foodservice-classification.pdf, dostęp: 20 marca 2013

Global Profit Foodservice, Marketline, February 2012

Gustafsson I.B., Ostrom A., Johansson J., Mossberg L.: The Five Aspects Meal Model: a tool for developing meal services in restaurants. Journal of Foodservice no 17/2006, s. 84-93 (Crossref)

Kowrygo B.: Development of food market services in Poland on the example of restaurant outlets and catering, Challenges and perspectives for the European food market pod redakcją B. Kowrygo, Warsaw University of Life Sciences, Warszawa 2008, s. 63-73

Levytska G.: Usługi gastronomiczne - znaczenie i tendencje rozwoju, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2011

Mruk H.: Wartość dla klienta a kształtowanie działań marketingowych, w: H. Mruk (red.), Marketing - zagadnienia współczesne, WSB Poznań 2008

Profit Foodservice in Europe, January 2012

Profit Foodservice in Poland, September 2010

Rogoziński K.: Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000

Sala J.: Marketing w gastronomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011

Sweeney J.C., Wyber F.: The role of cognitions and emotions in the music-approach avoidance behavior relationship. Journal of Services Marketing 16/(2002), s. 51-69 (Crossref)

Warde A., Martens L.: Eating Out: Social Differentiation, Consumption and Pleasure. Press New York, Cambridge 2000 (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty